Rynek reklamy wciaz rosnie


W ubieglym roku rynek reklamy odnotowal dobre wyniki w wyniku wzrostu gospodarczego. Na reklame wydano bowiem okolo 6 mld zl, a w tym roku suma powiekszy sie o 500 mln zl.

Z raportu Ad. Media Raport wynika, ze w tym roku wzrost rynku reklamy nie bedzie juz tak duzy, jak w 2006 roku. Specjalisci z CR Media Consulting podali, ze w zeszlym roku reklamodawcy wydali prawie 6 mld zl, o 9,9% wiecej niz rok wczesniej. W 2007 roku kwota ma wyniesc okolo 6,5 mld zl, czyli okolo 8,6% wiecej. Natomiast szacuje sie, ze w latach 2008 - 2009 wzrost bedzie na poziomie 8,5 - 9,5%. Spadek dynamiki tlumaczy sie tym, ze baza, w stosunku do ktorej odnoszone byly wyniki z ubieglego roku, byla zanizona w wyniku braku emitowanych reklam w czasie smierci Jana Pawla II. W 2006 roku odbylo sie wiele masowych imprez, jak mundial, ktore napedzaly rynek reklamy. Rafal Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting, nie wierzy, by wzrost gospodarczy utrzymal sie na poziomie 7%. Zdaniem CR Media tegoroczny wzrost rynku reklamy bedzie wynikal z szybkiego rozwoju polskiej gospodarki. Za dwa lata wplywy maja wyniesc ponad 7,7 mld zl. Dodatkowe pieniadze pojawia sie w zwiazku z rozwojem liberalizacji sektorow telekomunikacyjnego, energetycznego, pocztowego, kolejowego czy lotniczego. W roku biezacym media moga pozyskac duze srodki z nowych wirtualnych operatorow komorek i debiucie czwartego operatora komorkowego. Mowi sie, ze P4 ma nalezec do jednego z najwiekszych reklamodawcow tego roku. W najblizszych dwoch latach najwiekszy udzial w rynku mediow bedzie nadal miala telewizja, m.in. dlatego, ze nadawcy podnoszac ceny, jednoczesnie udzielaja rabatow, co w rezultacie wplywa na obnizenie cen emisji, a tym samym coraz wiecej reklamodawcow bedzie stac na reklamy w tym medium. Pomimo tego, jej udzial w rynku moze ulec obnizeniu z 54,5% do 54,1%, poniewaz obserwowany jest wzrost reklamy internetowej, ktora w roku ubieglym rosla najszybciej - w tempie 54%. Jednak wiekszy udzial Internetu niz radia w tym rynku bedzie mial miejsce nie wczesniej niz za trzy lata.

oprac.: ef, zrodlo: Rzeczpospolita, 2007.03.01
"Coraz wiecej pieniedzy trafia do mediow", Magdalena Lemanska



Newsletter

   

CHAT

We invite you to talk to our consultants on-line.
They will answer your questions concerning Polish companies and theirs activities using CHAT.

Search


solidna firma 2003  wiecej...

Nakarm Glodne Dziecko

Now you can have free of charge e-mail accounts with a user-friendly on-line interface on www.9477.pl.

We invite you to look at our offer.

QUESTIONNAIRE

What is the situation of Polish companies after joining the EU?

What kind of advertisement is the most efficient?