Przesyłanie formularzy podatkowych PIT drogą elektroniczną



Od dnia 1 stycznia 2010 r. Ministerstwo Finansów uruchomiło możliwość przesyłania kolejnych formularzy podatkowych drogą elektroniczną bez podpisu kwalifikowanego.

Obok PIT-37, w ten sposób możemy przesłać również formularze PIT-36, PIT-36L, PIT-38, i PIT-39.

W przypadku małżonków, którzy chcą rozliczyć się wspólnie, trzeba wypełnić i złożyć do US papierowy druk UPL-1 upoważniający małżonka do podpisania deklaracji.
Pełnomocnictwo obowiązuje również w kolejnych latach, odwołuje się je przy pomocy druku OPL-1

Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania podatkowego jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik systemu otrzyma po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza zeznania.

Jak prawidłowo wypełnić i wysłać zeznanie drogą elektroniczną, czyli instrukcja krok po kroku.

Mamy do wyboru dwa sposoby:
Za pomocą formularzy interaktywnych oraz przy użyciu aplikacji desktopowej instalowanej na swoim komputerze.

Dla skorzystania z interaktywnych formularzy należy:

1. Zainstalować na swoim komputerze oprogramowania Adobe Reader w minimalnej wersji 8.1.4. (zalecana wersja 9.x ) do pobrania na stronie producenta http://www.adobe.com/pl/

2. Zainstalować wtyczkę (plug in) do programu Adobe Reader
http://www.e-deklaracje.gov.pl/files/dopobrania/e-Deklaracje-wtyczka.exe

3. Pobrać ze strony Ministerstwa Finansów odpowiedni formularz
http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formularze_bpk_edek2

4. Zapisać go na dysku lokalnym swojego komputera

5. Wypełnić formularz wraz z odpowiednimi załącznikami

6. Wprowadzić dane autoryzujące do podpisania zeznania

7. Wysłać dokument do systemu e-Deklaracje ( "wyślij z autoryzacją" w prawym górnym rogu ekranu)


8. Zachować numer referencyjny wygenerowany po wysłaniu dokumentu. Jest on niezbędny do pobrania Urzędowego Poświadczenia Odbiory (UPO)

9. Pobrać Urzędowe Poświadczenie (UPO) - prawidłowo złożony dokument uzyska status 200, co oznacza, że przetwarzanie dokumentu zostało zakończone poprawnie.

10. Dane z dokumentu wydrukować lub zapisać na dysku komputera (tylko gdy UPO ma status 200 )

Aby złożyć zeznanie za pomocą aplikacji desktopowej, należy pobrać ją ze strony
Ministerstwa Finansów. Pobierz http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=do_pobrania
Służy ona jako narzędzie wspierające korzystanie z formularzy interaktywnych.

Najnowsza wersja 2.0.1 aplikacji desktopowej e_Deklaracje wymaga oprogramowania Adobe Reader w wersji 8.1.4 lub nowszej. Aplikacja działa pod systemami Windows, Linux, Mac.

Szczegółowe informacje dotyczące przesyłania zeznań rocznych za 2009 rok drogą elektroniczną znajdą Państwo na stronie http://www.e-deklaracje.gov.pl/ w zakładce "Instrukcje".

W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z wysyłaniem zeznań, w zakładce "Pytania i odpowiedzi" http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=faq znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i przykłady rozwiązań najczęściej występujących problemów.

GM TAI



Dodaj Firmę do bazy
Dodaj Ogłoszenie

Panel Klienta

login
hasło

Newsletter

   

Kursy walut


Kurs z dnia:
USD
EUR
CHF
GBP

   Sprawdź kursy walut ...

Pogoda

Sprawdź pogodę

Prognoza pogody
dla największych aglomeracji w Polsce.

CHAT

  Szukasz 
Firmy
Produktu 
Usług
Zapytaj Konsultanta

Szukaj