Boom w reklamie zewnętrznej
W tym czasie reklamodawcy wydali na promocję na billboardach 16 proc. więcej niż rok wcześniej - oszacowała we wczorajszym raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. Przysłowiowym "złotym strzałem" były oczywiście mistrzostw świata w piłce nożnej. - Ten wzrost jest efektem większej konkurencji, a tym samym większych wydatków branży telekomunikacyjnej, rozrywkowo-kulturalnej, sprzedaży, a także mediów - tłumaczy Lech Kaczoń, prezes IGRZ. Właśnie firmy działające w branży telekomunikacyjnej i rozrywkowo-kulturalnej wykazywały największą aktywność w tym zakresie. Obie zwiększyły swoje wydatki na promocję o około 5 proc. Jednak to nie koniec dobrej passy. Zdaniem Lecha Kaczonia, wydatki na koniec tego roku będą wyższe od ubiegłorocznych o co najmniej 12 proc. Sięgną więc przynajmniej 526 mln zł. Te pieniądze podzieli między siebie pięć największych firm - AMS Agory, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Stroer i News Outdoor Poland - które kontrolują ponad 90 proc. rynku. Na wzrost wpłynie nadchodząca kampania wyborcza do samorządów. - Wydatki na kampanię wyborczą mogą sięgnąć 6-8 mln zł - prognozuje Lech Kaczoń.
oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2006.07.20 "Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w I półroczu o 16 proc." Michał Fura
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|