dzisiaj: 27-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Chętniej korzystamy z outsourcingu


Obecnie odsetek firm korzystających z jakiejkolwiek formy outsourcingu informatycznego wynosi ok. 62 proc. Natomiast w obszarze usług outsourcingu telekomunikacyjnego przez ostatnie 2 lata nastąpił wzrost z 26 proc. do 40 proc. Prognozy przedstawiają się następująco. Wdrożenie bądź rozszerzenie zakresu outsourcingu w sferze informatyki planuje prawie 25 proc, zaś w telekomunikacji 10 proc. badanych firm. Koniunktura obejmuje również outsourcingowe budżety firm. Średni budżet IT w grupie ankietowanych firm wyniósł 5,8 mln zł, przy czym budżety outsourcingowe stanowiły ok. 33,1 proc. budżetów IT i ok. 0,13 proc. przychodów firm. Wśród motywacji, w porównaniu z badaniem z 2004 r., wyraźnie zmalała istotna wówczas przewaga oczekiwanych oszczędności kosztów eksploatacyjnych i nakładów inwestycyjnych, choć nadal te kryteria są na dwóch pierwszych miejscach w zestawieniu motywacji outsourcingu. Zrównała się natomiast ważność równie istotnych przesłanek takich jak zwiększenie elastyczności i koncentracja na kluczowych kompetencjach, zaś zadowolenie użytkowników zyskało taką samą wagę jak pozbycie się trudnych problemów np. związanych z bezpieczeństwem IT. Jeśli chodzi o obawy jakie powoduje wśród przedsiębiorców ten rodzaj usług wymieniano przede wszystkim możliwość uzależnienia się od firmy outsourcingowej, niepewność związana z bezpieczeństwem informacji biznesowych i niepożądany wgląd w procesy biznesowe. Jeśli chodzi o rodzaj usług obejmowanych outsourcingiem niekwestionowanym liderem są sieci WAN - w ciągu minionych dwóch lat co ósma firma zdecydowała się na wykorzystanie usługi tego typu. Nieco mniejsze, acz równie spektakularne przyrosty wykazały podstawowe usługi głosowe oraz usługi call center. Ankietowane przedsiębiorstwa chętnie korzystają też z udostępnianych przez firmy zewnętrzne elementów infrastruktury teleinformatycznej czy serwerów.

oprac: S. Kowalska źródło: Teleinfo, 2006.05.22
"Outsourcing coraz popularniejszy wśród polskich firm." AC

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: