dzisiaj: 03-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Nowe obowiązki operatorów


Operatorzy telekomunikacyjni oponują przeciw niektórym poprawkom w nowym projekcie prawa telekomunikacyjnego. Póki co złożyli oni w Ministerstwie Transportu własne uwagi dotyczące nowelizowanej ustawy.

- Wyznaczony termin konsultacji był zdecydowanie zbyt krótki - mówi Jacek Kalinowski, rzecznik Telekomunikacji Polskiej. Rzeczywiście, mimo że nowelizacja objęła ponad połowę przepisów obowiązującej ustawy, operatorzy otrzymali zaledwie 6 dni na zgłaszanie uwag. Proponowane zmiany wzbudziły liczne wątpliwości branży.
Zgodnie z nowelizacją, usługa poczty elektronicznej zostaje uznana za usługę telekomunikacyjną. Takie rozwiązanie jest uzasadniane objęciem osób korzystających z e-maili taką samą ochroną (np. w zakresie reklamacji), jak użytkowników telefonów.
Jest jednak i druga strona medalu - takie rozwiązanie sprawi, że policja i ABW uzyskają łatwiejszy i szerszy dostęp do informacji przesyłanych drogą e-mailową. Będzie to jednak możliwe wyłącznie w odniesieniu do usług świadczonych przez polskich przedsiębiorców.
Takie ujęcie sprawy wzbudza sporo kontowersji. Usługodawcy obawiają się odpływu klientów.
- Tak więc osoby, które nie będą chciały być inwigilowane, przeniosą swoje skrzynki do serwisów zagranicznych, będących poza zasięgiem polskich służb - mówi Tomasz Grzegory, szef Działu Prawnego Onet.pl. Według niego, oznacza to spore straty dla polskich przedsiębiorców - nastąpi odpływ klientów, a do tego trzeba będzie ponieść wielomilionowe wydatki związane z obowiązkiem zapewnienia służbom dostępu do danych.
- W aspekcie obronności kraju zmiana przepisów może przynieść efekt odwrotny do oczekiwanego, gdyż spowoduje przenoszenie skrzynek pocztowych na serwery, będące całkowicie poza jurysdykcją i kontrolą polskich służb czy organów - dodaje Grzegory.
Zmiana dotyczy również linii o podwyższonej płatności. Połączenia typu 0-700 będą musiały być poprzedzane bezpłatnym komunikatem dotyczącym kosztów połączeń tego typu.
Operatorzy zwracają również uwagę na nową definicję abonenta, która obejmować ma również użytkowników systemów przed-płacowych.
- Problemy będą wynikały m.in. ze zmienionej definicji abonenta, która obejmie także użytkowników usług przed-płaconych - mówi Maciej Rogalski wicedyrektor Departamentu Prawnego Polskiej Telefonii Cyfrowej. Obowiązki operatorów wobec abonentów zostaną więc rozciągnięte na użytkowników telefonów na kartę.
- W jaki sposób operator ma dostarczyć comiesięczny billing połączeń niezarejestrowanym użytkownikom pre-paidów? - pyta Rogalski.

oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2006.10.02
"Polskie portale stracą klientów." Ewa Usowicz

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: