dzisiaj: 07-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Sponsor to brzmi dumnie


Sponsoring to kosztowny ale doskonały środek do wzmacniania wizerunku marki. Kontrakty wiążące artystów, instytucje kulturalne czy kluby sportowe z firmą, przynoszą obu zainteresowanym stronom wymierne korzyści.

Dla sponsorów jest on dodatkową formą promocji, a sportowcom czy artystom zapewnia dodatkową możliwość wsparcia finansowego i rozwoju.
- Sponsoring ma tę przewagę nad reklamą, np. telewizyjną, że logo firmy pojawia się dokładnie tam, gdzie widzowie patrzą i gdzie chcą je oglądać. Inny jest przecież odbiór logo na koszulce kolarza w czasie oglądanej przez miliony transmisji z wyścigu Tour de Pologne, a inny w bloku reklamowym, od którego widzowie "uciekają" - przełączają kanał lub odchodzą od telewizora. Sponsoring buduje wizerunek firmy przez kojarzenie jej z dobrymi cechami, np. zwycięstwem, wytrzymałością czy zasadami fair play. Dodatkowo, działania sponsoringowe odgrywają ogromną rolę wewnątrz firmy - mają niebagatelne znaczenie w kwestii identyfikacji pracowników z firmą, dają im powody do dumy, bo pracują w organizacji, która wspiera kulturę, sztukę czy sport - przekonuje Łukasz Kowalik, szef marketingu Intela w krajach środkowoeuropejskich.
Najchętniej sponsorowany jest sport. Oczywiście najpopularniejsze wśród mecenasów są te dyscypliny, w których polscy sportowcy odnoszą sukcesy.
- Badania opinii społecznej pokazują, że Polaków najbardziej interesuje sport, a ze wszystkich dyscyplin zdecydowaną przewagę ma piłka nożna. Wspieranie tej właśnie dyscypliny przynosi najlepsze efekty wizerunkowe we wszystkich grupach docelowych. Sponsoring narodowej drużyny piłkarskiej pomaga TP budować wizerunek firmy przyjaznej i bliskiej swoim klientom, wspierającej i rozwijającej ich zainteresowania za pomocą nowoczesnych narzędzi komunikacji. Poza tym kontrakt sponsorski jest wykorzystywany w kampaniach produktów i usług TP. W ten sposób budujemy spójną komunikację marki i oferty - przekonuje Jacek Kalinowski, rzecznik grupy Telekomunikacji Polskiej.

oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2006.12.04
"Logo w widocznym miejscu." Marcin Złoch

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: