Biznes z dzwonka
Rynek ten rozwija się dynamicznie - roczny wzrost jego wartości oceniany jest na co najmniej 20-30 procent. Wartość rynku światowego to 6,5 mld dolarów. Prym wiodą kraje azjatyckie - Japonia oraz Korea. Według Stowarzyszenia Przemysłu Fonograficznego w Japonii (RIAJ) muzyka na komórki (zarówno całe utwory, jak i dzwonki) była pobierana 108,9 mln razy (generując 123 mln dolarów przychodu, co stanowi 96 proc. całego rynku elektronicznej dystrybucji muzyki). Roczna wartość całego rynku fonograficznego w Europie przekracza 11 mld euro. W Polsce nie ma aż takiego szaleństwa na punkcie nowinek technicznych, ale sprzedaż dzwonków, jak i muzyki na telefon staje się coraz bardziej dochodowym biznesem. Najwięcej zarabiają na nim właśnie właściciele serwisów, a nie autorzy oryginalnych kompozycji na bazie których powstają dzwonki. W Polsce działa ok. 30 firm tego typu. Największe to Wapster, Jabra, telecommedia, MNI.
oprac: S. Kowalska źródło: Życie Warszawy, 2006.03.01 "M jak M-rozrywka" Łukasz Roguski
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|