Międzynarodowy kongers GSM
David McQueen z Informa Telecoms & Media, badaj±cy rynek technologii przeno¶nych, twierdzi, że najbliższe lata będ± się charakteryzować wysokimi nakładami na rozwój telewizji mobilnej i innych serwisów rozrywkowych, szczególnie w ich zastosowaniach przeznaczonych dla użytkowników telefonów komórkowych. W tej chwili według szacunków jakie podaje Yankee Group 24% amerykańskich widzów jest przygotowanych do ogl±dania mobilnej telewizji na swoich komórkach, a co ósmy posiadacz takiego telefonu zadeklarował, że wykupiłby potencjalne pakiety programowe. Tymczasem w bogatej i rozwiniętej technologicznie Finlandii odsetek osób gotowych płacić za nowy wachlarz usług wynosi już 41%. Pomimo często mało optymistycznych analiz, inna grupa badawcza - Frost & Sullivan - przekonuje, że przychody z nowo powstaj±cych serwisów mobilnych będ± stale rosn±ć (z 30 mln USD w 2004 r. do 1,5 mld USD w 2009 r.). Prawdziwym testem okaż± się przekazy TV na komórki z tegorocznych piłkarskich mistrzostw ¶wiata w Niemczech. W Barcelonie operator Orange pokazywał aplikacje na komórki przygotowane dla piłkarskich kibiców: przekazy on-line z meczów informuj±ce o najważniejszych wydarzeniach na boisku oraz najciekawsze fragmenty meczu, bramki. Po raz pierwszy w kongresie wzięły udział Google czy Yahoo!. Firmy widz± w mobilnym Internecie kolejne Ľródło pozyskiwania profitów (głównie z reklam typu pay-per-click).
oprac: S. Kowalska żródło: Networld, 2006.03.01„Telewizja mobilna, telefony HSDPA i WIMAX" Dariusz Niedzielewski, Stefan Kaczmarek
WyraĽ swoj± opinię
Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶ć opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|