E-reklama - wartość rynku
Jest to suma liczona w żywej gotówce, nie uwzględnia także obszarów na razie słabo spenetrowanych przez IAB - takich jak reklama w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia drobne w internecie. Ten rząd wielkości oznacza co roku wzrost rzędu 60 proc. Zdaniem Dominika Kaznowskiego, wiceprezesa IAB Polska, również w roku 2006 możliwe będzie powtórzenie podobnej dynamiki. choć na razie IAB prognozuje, że wzrost ten wyniesie "przynajmniej 40 proc". - Zresztą IAB przewiduje, że wzrost tego rzędu, czyli 40 proc. rocznie, powinien się utrzymać do 2010 r., potem baza będzie już na tyle duża, że silą rzeczy zapewne ulegnie spowolnieniu - mówi Kaznowski. Według danych IAB polski rynek reklamy w internecie w ciągu sześciu lat powiększył się w sumie prawie dziesięciokrotnie - jego wielkość w roku 2000 szacowano na ok. 16 mln zł. Zdaniem Kaznowskiego w 2005 r. ostatecznie zmieniła się pozycja internetu, który traktowany jest już teraz jak poważne medium reklamowe. - O internecie zrobiło się głośno, medium urosło w siłę, mamy sygnały od domów mediowych, że klienci sami dopytują się o reklamę w sieci - mówi Krzysztof Lada, dyrektor zarządzający Ad.netu, i dodaje: - A jednocześnie skala wydatków jest nadal na tyle mała, że np, przesunięcie bardzo drobnej części budżetu z telewizji jest dla tego budżetu praktycznie niezauważalne, a dla internetu skutkuje dużym wzrostem.
oprac: S. Kowalska źródło: Media i Marketing Polska, 2006.02.08 "Internet też medium." Marcin Grządka
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|