dzisiaj: 02-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

E-reklama - wartość rynku


Jest to suma liczona w żywej gotówce, nie uwzględnia także obszarów na razie słabo spenetrowanych przez IAB - takich jak reklama w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia drobne w internecie. Ten rząd wielkości oznacza co roku wzrost rzędu 60 proc. Zdaniem Dominika Kaznowskiego, wiceprezesa IAB Polska, również w roku 2006 możliwe będzie powtórzenie podobnej dynamiki. choć na razie IAB prognozuje, że wzrost ten wyniesie "przynajmniej 40 proc".
- Zresztą IAB przewiduje, że wzrost tego rzędu, czyli 40 proc. rocznie, powinien się utrzymać do 2010 r., potem baza będzie już na tyle duża, że silą rzeczy zapewne ulegnie spowolnieniu - mówi Kaznowski. Według danych IAB polski rynek reklamy w internecie w ciągu sześciu lat powiększył się w sumie prawie dziesięciokrotnie - jego wielkość w roku 2000 szacowano na ok. 16 mln zł.
Zdaniem Kaznowskiego w 2005 r. ostatecznie zmieniła się pozycja internetu, który traktowany jest już teraz jak poważne medium reklamowe.
- O internecie zrobiło się głośno, medium urosło w siłę, mamy sygnały od domów mediowych, że klienci sami dopytują się o reklamę w sieci - mówi Krzysztof Lada, dyrektor zarządzający Ad.netu, i dodaje: - A jednocześnie skala wydatków jest nadal na tyle mała, że np, przesunięcie bardzo drobnej części budżetu z telewizji jest dla tego budżetu praktycznie niezauważalne, a dla internetu skutkuje dużym wzrostem.

oprac: S. Kowalska źródło: Media i Marketing Polska, 2006.02.08
"Internet też medium." Marcin Grządka

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: