dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Warto wiedzieć - gdybyś musiał reklamować


Nie można się już, jednakowoż, odwołać od decyzji jaką w sprawie reklamacji wydał. Warto podkreślić, że nowy akt wykonawczy dotyczy reklamacji wszystkich usług telekomunikacyjnych, a nie tylko usług powszechnych (czyli dostępnych dla abonentów sieci stacjonarnych).

Co powinna zawierać reklamacja:
Usługę telekomunikacyjną można reklamować wówczas, gdy dostawca usług nie wykonał usługi lub wykonał ją nienależycie. Prawo wniesienia reklamacji przysługuje zarówno abonentowi jak i osobom korzystającym z usług. Reklamacje możemy składać zarówno bezpośrednio w biurach operatorskich jak i w każdym punkcie sprzedaży usług.

A oto jakie dane powinna ona zawierać: 
- imię i nazwisko albo nazwę, adres zamieszkania lub siedziby
  użytkownika
- określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację
- numer telefonu oraz numer ewidencyjny (nadany przez operatora)
  lub adres miejsca zakończenia sieci
- datę złożenia wniosku o zawarcie umowy (w przypadku gdy
  operator z własnej winy nie dotrzymał wyznaczonego terminu
  zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi
  bezpłatnego dostępu do internetu dla podmiotów uprawnionych
  - m.in. szkół)
- datę zawarcia umowy i określony w niej termin rozpoczęcia
  świadczenia usługi telekomunikacyjnej (w przypadku gdy operator
  nie dotrzymał z własnej winy określonego w umowie terminu,
  w którym miał rozpocząć świadczenie usług)
- wysokość kwoty odszkodowania lub innej należności - jeśli 
  reklamujący żąda ich wypłaty
- numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty
  odszkodowania lub innej należności albo wniosek o zaliczenie tej
  kwoty na poczet przyszłych płatności
- podpis reklamującego - jeśli reklamacja została złożona na piśmie

Reklamacja może zostać złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi lub od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana, bądź od dnia doręczenia faktury, zawierającej nieprawidłowe naliczenie należności.
Reklamację możemy wnieść zarówno pisemnie również korzystając z feksu czy poczty elektronicznej jak i telefonicznie.

oprac: S. Kowalska źródło: Tygodnik Płocki, 2004.12.07 "Telekomunikacja. Prawa abonentów. Jak skutecznie reklamować rachunek telefoniczny." Ewa Usowicz Gazeta Prawna

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: