|
Play zamieszał w polskich telekomach
W polskich telekomach trwają zmiany personalne na kluczowych stanowiskach. Spowodowane są pojawieniem się na rynku Play.
9 marca 2007 r. ruszyła kampania reklamowa Play, przygotowana przez agencje Brain i dom mediowy Guideline. "Media i Marketing Polska" podaje, że P4, nowy operator komórkowy, nie ujawnił jeszcze szczegółów oferty. Jacek Hensler, członek zarządu i chief marketing officer P4, powiedział, że firma musiała przygotować się zarówno do komercyjnego debiutu, jaki i do połączenia z Germanos Polska, siecią sprzedaży telefonów i akcesoriów komórkowych. Dotychczasowym partnerem Germanosa była Polska Telefonia Cyfrowa, operator Ery, ale umowa z nią ważna jest tylko do kwietnia br. Germanos wraz z Play tworzą obecnie wspólny dział sprzedaży, z tym że te dwie marki będą działały oddzielnie. W związku z tymi zmianami nastąpiły roszady personalne na kluczowych stanowiskach firmy. Do P4 przechodzi Rafał Koński, wcześniej zastępca dyrektora biura Heyah. Z kolei Joanna Pędzińska z PTK Centertel (sieć Orange) będzie dyrektorem pionu marketingu konsumenckiego Play, a Mariusz Mistewicz, były kierownik ds. nowych mediów w firmie tytoniowej British American Tobacco Polska, menedżerem ds. multimediów i kontentu. Nowym rzecznikiem firmy będzie Marcin Gruszka, dotychczas odpowiadający za public relations sieci Orange. Zmiany szykują się również w Telekomunikacji Polskiej SA i PTK Centertel. Planowana jest integracja działów marketingu. Iwona Kossmann, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży PTK Centertel, ma zostać członkiem zarządu ds. marketingu w TP SA. Obecnym prezesem Centertelu jest Grażyna Piotrowska-Oliwa, dyrektor wykonawczy ds. strategii i rozwoju oferty hurtowej w TP SA. Zastąpiła ona Jean-Marca Vignolles'a. W mediach natomiast trwa kampania reklamowa Orange Premium realizowana przez Leo Burnett Warszawa, agencję wiodącą Centertelu. Agencjami wspomagającymi są Testardo Red Celi i Euro RSCG Warsaw. Restrukturyzację działu marketingu przewidziano również w Polkomtelu, który jest operatorem sieci Plus. Nowym dyrektorem komunikacji marketingowej jest Jowita Michalska, wcześniej client service director agencji reklamowej G7 obsługującej PTC. Swoje rezygnacje z pełnionych obowiązków złożyli Dariusz Matuszak, dotychczasowy dyrektor departamentu komunikacji marketingowej operatora, i jego zastępca Roman Chocyk. Matuszak nadal będzie dyrektorem biura komunikacji korporacyjnej odpowiadającego za PR i sponsoring, a Chocyk zapewne zrezygnuje z pracy w firmie. Z Polkomtelem pożegnała się również Izabela Kochańska, drugi z zastępców szefa komunikacji marketingowej. Będzie pracowała w Citibanku jako kierownik marketingu. Operator rozpocznie współpracę z pięcioma agencjami: PZL, Wundermanem, Grey Worldwide Warszawa, JWT oraz Gruppą66 Ogilvy. Może też zostać rozpisany przetarg na obsługę budżetu mediowego. Zmiany nastąpiły również w Polskiej Telefonii Cyfrowej, która jest operatorem Ery i Heyah. Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, szef działu komunikacji ATL, nie pracuje już w firmie. Od kwietnia br. będzie pełnić funkcję dyr. marketingu wydawnictwa G+J Polska. W PTC brakuje menedżera kierującego biurem marki Heyah, gdyż z firmy odszedł Rafał Koński. Odpowiedzialnym za pracę biura Heyah i dział ATL jest Wojciech Kliniewski, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej PTC.
oprac.: ef, źródło: Media i Marketing Polska, 2007.03.14 "Gorąca wiosna telekomów", MB
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|