Stabilizacja na rynku reklamy
Rynek reklamowy utrzymuje tendencję wzrostową, ogólną jego wartość szacuje się na 5,547 mld zł. Analitycy spodziewają się wzrostu na poziomie 10 proc. Dobrą wróżbą jest również wzrost liczby spodziewanych przetargów - według danych Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, która monitoruje przetargi zgłoszone przez jego członków, w 2005 roku było ich 388 (blisko 69 proc. więcej niż w 2004 roku), a uczestniczyło w nich 676 agencji i domów mediowych. Rafał Ciszewski, członek zarządu domu mediowego Starcom, zaobserwował, że w 2005 roku pojawiło się więcej lokalnych reklamodawców, nowe kategorie produktowe, wzrosły wydatki reklamodawców na Internet. I tak może być w tym roku. - Będziemy mieli do czynienia z systematycznym wzrostem budżetów. Wielu naszych klientów deklaruje, że zamierza więcej inwestować - mówi Tomasz Bałuk, head of country Ogilyy Group Poland. Reklamodawców do większych wydatków może skłonić Mundial 2006, ze względu na udział polskiej drużyny i bliskość Niemiec.
oprac: S. Kowalska źródło: Press-Media, Reklama, Public Relation, 2006.03.15 "Krzywa rośnie" Magdalena Łukasiuk
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|