Marketing baz danych
Z jednej strony - umożliwia ona trafną indentyfikację Klientów, do których adresujemy przekaz promocyjny, program lojalnościowy czy ofertą produktową. Z drugiej strony pozwala - tak zindywidualizować przekaz, iż rzeczywiście możemy mówić o budowaniu konkretnej oferty dla konkretnego Klienta. Taka specjalnie dobrana, indywidualna oferta jest w stanie przynieść konkretne wymierne korzyści sprzedażowe i w dalszym aspekcie zbudować więź odbiorcami naszych usług czy produktów. W warunkach rosnącej konkurencji pojedynczy konsument staje się dla firmy wartością, a wiedza o nim staje się elementem nie do przecenienia. Pozwala na podjęcie trafnych, ukierunkowanych na jego potrzeby działań. Klient jest coraz bardziej znużony masową reklamą, skierowaną "do wszystkich" i przestaje ją zauważać. Wykorzystywanie marketingowych baz danych (Database Marketing, czyli Marketing Baz Danych) tworzonych przy użyciu narzędzi i możliwości technicznych, jakie daje CRM (Customer Relationship Marketing - Zarządzanie Relacjami z Klientem) nabiera zupełnie nowego - strategicznego wręcz - znaczenia. Przy wykorzystaniu najnowszych technik informatycznych - dzięki którym możemy zanalizować równocześnie wiele zmiennych dotyczących Klienta - możemy lepiej określić możliwości i perspektywy podejmowanej z nim współpracy. Podstawę Marketingu Baz Danych stanowi zbiór informacji o klientach przechowywany w postaci komputerowej bazy danych. Dzięki systematycznie gromadzonym informacjom, można analizować i wyciągać wnioski dotyczące strategii promocji firmy, strategii sprzedaży itp. Ukierunkowana baza danych umożliwia firmie zidentyfikowanie potencjalnych klientów, lepsze zrozumienie ich potrzeb i oczekiwań. A ponieważ niejako w punkcie wyjścia - jej rola istotnie wiązać się musi z dokładnym wyselekcjonowaniem - spełniającej, wstępne kryteria grupy- w dalszym etapie, działania prowadzone w oparciu o nią, charakteryzują się zdecydowanie większą skutecznością. Przynosząc, w krótkim czasie, wymierne korzyści. Trafiamy bowiem dokładnie do tych, do których powinniśmy trafić z określonym pakietem produktowym. Pomijamy odbiorców przypadkowych i niezainteresowanych. A w dodatku trafiamy do nich, z określoną, budowaną specjalnie dla nich ofertą.
oprac: S. Kowalska źródło: Manager, 2004.09.01 "Klient rozpoznany z bazy danych" Sylwia Sobolewska, doktorantka Szkoły Głównej Handlowej. Artur Sobolewski Kierownik Działu Baz Danych Bauer Weltbild Media Sp. z o.o. Sp. komandytowa.
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|