dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Play raczej nie powtórzy sukcesu Heyah


Czwarty operator, który w Polsce będzie działać pod nazwą Play, zapowiada "szok cenowy", który może spowodować rewolucję na rynku telefonów komórkowych. Specjaliści są dalecy od tego entuzjazmu.


Kilka dni temu media informowały, że firma zakupiła od PTC sieć dystrybucyjną Germanos liczącą w Polsce ponad 300 punktów sprzedaży, z tego siedem placówek działających w województwie podlaskim. Play poinformował również o zamiarze współpracy z  Empikiem.  Wiadomo, że do końca tego roku w naszym kraju będzie uruchomionych 1,5 tys. stacji bazowych, a sieć docelowo obejmie 50% populacji. Na pozostałym terenie firma będzie korzystała z infrastruktury Polkomtela. Samsung i Motorola będą dostawcami telefonów dla firmy. Play oprócz aparatów telefonicznych G3, zapowiada znaczące obniżki cen połączeń i przesyłki danych. Obietnice te są jednak krytycznie oceniane przez ekspertów rynku telekomunikacyjnego. Magazyn "Mobility" obecnie testuje ofertę Play, ale dotychczas nie pojawiły się w niej żadne rewelacje cenowe. Oficjalny cennik firmy nie jest wprawdzie znany, ale Tomasz Cieślak, redaktor naczelny magazynu, uważa, że mało prawdopodobne jest, by Play mógł konkurować cenowo z resztą operatorów, tym bardziej, że jego infrastruktura jest dopiero budowana w Warszawie i w Trójmieście, a w innych obszarach Polski będzie dzierżawił łącza Polkomtela. Specjaliści uważają, że Play mógłby odnieść sukces, gdyby skoncentrował się na nowych, multimedialnych usługach. Wiadomo jednak, że większość z nich jest dodatkowo płatna, co z pewnością nie wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Nowy operator zamierza przede wszystkim zabiegać o ludzi młodych i energicznych, czyli takich, których trzy lata temu chciał pozyskać Heyah. Przedstawiciele tego ostatniego operatora twierdzą, że nie obawiają się nowej konkurencji ze względu na mocno zakorzeniony wizerunek i swoją wartość rynkową. Przewiduje się, że w tym roku Polacy kupią około dziewięciu milionów telefonów komórkowych. Play zamierza zdobyć kilkaset tysięcy klientów. Rewolucji, jaką wcześniej wprowadziła Heyah, raczej nie można się zatem spodziewać.

oprac.: ef, źródło: Kurier Poranny, 2007.02.09
"Gra o młodych", Michał Franczak

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: