Uchodzi wiele...lecz nie wszystko
Obowiązujące w naszym kraju przepisy pozwalają na korzystanie z reklamy porównawczej, czyli takiej, która umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług przez niego oferowanych. I coraz chętniej firmy uciekają się do tego typu posunięć. Warto jednak wiedzieć, że można ją stosować pod pewnymi warunkami: - reklama nie może wprowadzać w błąd - powinna rzetelnie, na podstawie obiektywnych kryteriów porównywać jedną z cech konkurencyjnych towarów czy usług - nie będzie powodować na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym, a konkurencją zarówno w zakresie oferowanych towarów jak i usług, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi oba towary - rzetelnemu porownianiu może być poddana rownież cena - reklama nie może dyskredytować towarów, usług, działalności, znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających konkurentów - nie będzie nieuczciwie wykorzystywać renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też geograficznego oznaczenia regionalnego produktów konkurencyjnych - nie będzie przedstawiać towaru lub usługi konkurenta jako imitacji czy naśladownictwa towaru lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym albo innym oznaczeniem odróżniającym. Problemy te reguluje Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. nr 153, póz. 1503 z późn. zm.).
oprac: S. Kowlaska źródło: Gazeta Prawna, 2004.09.07 "Trzeba się reklamować zgodnie z prawem" Arkadiusz Koper
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|