dzisiaj: 03-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Uchodzi wiele...lecz nie wszystko



Obowiązujące w naszym kraju przepisy pozwalają na korzystanie z reklamy porównawczej, czyli takiej, która umożliwia bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta albo towarów lub usług przez niego oferowanych. I coraz chętniej firmy uciekają się do tego typu posunięć. Warto jednak wiedzieć, że można ją stosować pod pewnymi warunkami:
- reklama nie może wprowadzać w błąd
- powinna rzetelnie, na podstawie obiektywnych kryteriów
porównywać jedną z cech konkurencyjnych towarów czy usług
- nie będzie powodować na rynku pomyłek w rozróżnieniu między
reklamującym, a konkurencją zarówno w zakresie oferowanych
towarów jak i usług, znaków towarowych, oznaczeń 
przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi oba 
towary
- rzetelnemu porownianiu może być poddana rownież cena
- reklama nie może dyskredytować towarów, usług, działalności, 
znaków towarowych, oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych
oznaczeń odróżniających konkurentów
- nie będzie nieuczciwie wykorzystywać renomy znaku towarowego, oznaczenia przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego 
konkurenta ani też geograficznego oznaczenia regionalnego 
produktów konkurencyjnych
- nie będzie przedstawiać towaru lub usługi konkurenta jako imitacji 
czy naśladownictwa towaru lub usługi opatrzonych chronionym
znakiem towarowym albo innym oznaczeniem odróżniającym.
Problemy te reguluje Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. nr 153, póz. 1503 z późn. zm.).

oprac: S. Kowlaska źródło: Gazeta Prawna, 2004.09.07
"Trzeba się reklamować zgodnie z prawem" Arkadiusz Koper

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: