Zewnętrznie bardzo dobrze
Raport sporządzony na podstawie informacji 8 swych członków (w tym pięciu największych - AMS, Stroer Polska, Clear Channel Poland, Cityboard Media, Town&City), którzy mają łącznie ok. 96 proc. rynku odnotowuje 20% wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Największe firmy tej branży po trzech kwartałach tego roku zarobiły 277,8 mln zł. - Dla nas jest ważne, iż gospodarka zaczyna się rozwijać nie tylko przez eksport, ale i przez wzrost sprzedaży w kraju. Przybyło klientów, którzy nigdy wcześniej się nie reklamowali - twierdzi Janusz Malinowski, prezes grupy Stroer. Według niego, coraz więcej polskich przedsiębiorstw wchodzi teraz w nowy etap rozwoju - budowanie własnej marki - i zaczyna doceniać znaczenie reklamy. Firmy reklamy zewnętrznej starają się też przyciągnąć mniej zamożnych klientów. Wszystkie oferują krótsze, dwutygodniowe kampanie zamiast miesięcznych, które do niedawna były normą na tym rynku. Jak podkreśla Lech Kaczoń, reklama zewnętrzna stała się bardziej mobilna. Nie tylko w przenośni, ale i dosłownie. Kilka lat recesji zmusiło outdoor zarówno do większej elastyczności w różnicowaniu czasu kampanii i cen, jak też do wprowadzania bardziej nowoczesnych nośników.
oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczpospolita Ekonomia i Rynek, 2004.10.25 "Reklama zewnętrzna 20-procentowy wzrost wpływów po trzech kwartałach. Powrót koniunktury." Anita Błaszczak
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|