Interia liderem?
Portal Interia.pl miał w 2006 roku ponad 53 mln zł przychodów i 5,8 mln zł zysku netto.
Wartość krakowskiej firmy, której głównym udziałowcem jest ComArch, wyceniana jest na giełdzie ponad 400 mln zł. Spółka zwiększyła przychody o 34%, a zysk o 176%. W ubiegłym kwartale jej przychody były rekordowe w całej historii portalu i wyniosły 15,3 mln zł. Pieniądze portalu w większości pochodzą z rynku e-reklamy - blisko 39 mln zł, oraz e-handlu. Interia zamierza rozwinąć multimedia, rozrywkę i serwisy społecznościowe. Grzegorz Błażewicz, prezes Interii, chce w tym roku utrzymać 30% tempo wzrostu przychodów i ubiegłoroczną rentowność. Portal ma stać się liderem polskiego Internetu, a w ciągu dwóch lat wejść na rynki międzynarodowe z innowacyjną usługą lub produktem. Plan strategii został już zaprezentowany: w grudniu br. Interia ma najpierw dogonić, a następnie zdystansować Wirtualną Polskę. Dziennikarze zostali nim zaskoczeni, bowiem Interia pozostaje daleko w tyle od najpopularniejszych w Polsce: onet.pl i wp.pl. Błażewicz uważa jednak, że jest to rezultat obecnej metodologii badań polskiego rynku, która, jego zdaniem, stała się anachroniczna, gdyż główną miarą popularności jest w Polsce miesięczna liczba użytkowników, tzw. real users. Natomiast w Stanach Zjednoczonych najważniejszym kryterium staje się czas spędzany na stronie przez użytkowników, który jest, w jego opinii, bardziej miarodajnym wskaźnikiem. Odnosząc się do tego drugiego kryterium stwierdził, że Interia jest na czele, ponieważ to właśnie na tym portalu najdłużej oglądane są serwisy wideo i muzyczne.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Wyborcza Ogólnopolska, 2007.02.15 "Interia chce być pierwsza", ZBIG
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|