|
Telefonia IP wkracza w obszar CC
Infrastrukturę sieciową wykorzystuje się zarównmo do przesyłu danych jak i głosu. - Technologia IP pozwala na rezygnację z infrastruktury telekomunikacyjnej, której funkcje przejmuje sieć informatyczna - potwierdza Robert Górnik, dyrektor generalny firmy Webtel, dostawcy infrastruktury CC. Dzięki call center opartemu na technologii IP Dzięki temu wszystkie połączenia wenątrz firmowe i międzyoddzialowe mogą być realizowane bezpłatnie (nie licząc oczywiście kosztów związanych z utrzymaniem łącza). - Agenci mają telefony pracujące w standardzie IP, czyli podłączane do gniazdka komputerowego. Zamiast ze zwykłym telefonem konsultanci pracują na zastępujących je na ekranie komputera aplikacjach, a ich słuchawki są wpięte w kartę dźwiękową komputera - wylicza Maciej Parvi, pracujący w Avaya Poland, dostawcy składników CC. W call center wykorzystującym IP działają trzy podstawowe grupy oprogramowania. Na serwerach pełniących rolę centralki działa aplikacja typu ACD - kolejkująca połączenia przychodzące do konsultantów telecentrum - o funkcjach znanych z tradycyjnych systemów telemarketingowych. Druga część to automatyczny system IVR, z którego korzystają dzwoniący klienci bez angażowania obsługi CC. Może być wykorzystywana np. w przypadku dokonywania zmian na rachunkach bankowych, infoliniach o charakterze informacyjnym - promocje, oferty produktowe. Trzecim rodzajem aplikacji jest software dla agentów, prowadzący ich na ekranie komputera poprzez proces obsługi dzwoniących osób.
oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2005.02.16 " IP przynosi zmiany w centrach telemarketingowych. " Marcin Złoch
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|