|
Polski rynek usług internetowych
- Rynek szerokopasmowego dostępu dla klientów indywidualnych oszacowano na 100 mln zł a dla klientów biznesowych na 450 mln zł - informuje Piotr Osiadacz, kierownik produktu ds. usług internetowych w Crowley Data Poland. Jak podaje instytucja badawcza Point Topie, w 2004 r. Polska należała do czołówki państw notujących największą dynamikę przyrostu łączy szerokopasmowych, w tym DSL. Według tego badania w III kwartale 2004 r. tempo wzrostu liczby DSL w Polsce wynosiło blisko 30 proc. i było jednym z najwyższych na świecie. Nasz kraj jest liderem w Europie. Maciej Terlikowski, starszy menedżer ds. produktów Energis Polska, wylicza głównych graczy rynku dostępu do internetu. Według niego, są to: Telekomunikacja Polska, GTS, Crowley, ProFuturo, Energis, Netia i Telefonia Dialog. obsługiwanie największej liczby łączy szerokopasmowych deklaruje TP (około pół miliona użytkowników Neostrady i TP DSL). W dalszej kolejności były kablówki: Multimedia Polska - 65 tys., Aster - 50 tys., UPC - 41 tys. Netia miała około 17,5 tys. użytkowników swojego DSL pod nazwą Net24, a Dialog - 10 tys. użytkowników usługi Dialnet DSL.
oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2005.02.28 "Firmy już nie mogą funkcjonować bez internetu. Coraz więcej szerokiego pasma." Marcin Złoch
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|