dzisiaj: 05-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Marketing mobilny


- Marketing mobilny kojarzony jest przede wszystkim z sms-ami reklamującymi jakiś produkt lub usługę. Są to tzw. kampanie push (ang. pchać)‚ kiedy do odbiorców wysyłane są wiadomości o nowościach rynkowych lub o obniżce cen. Tak naprawdę stanowią one jednak tylko małą część działalności reklamowej związanej z telefonem komórkowym. Znacznie częściej wykorzystuje się tzw. działania pull (ang. ciągnąć)‚ kiedy to odbiorca zachęcany jest do wysłania sms-a do organizatora promocji. Dzięki temu może wziąć udział w konkursie z nagrodami lub w programie lojalnościowym. Specjalne kody‚ które należy przesyłać‚ dołączane są wtedy bezpośrednio do produktu w formie tzw. wrzutki - informuje Piotr Długiewicz‚ szef firmy MobiJOY.
Podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez marketing mobilny jest sms.
- Jest to nowatorski‚ powszechnie akceptowany instrument marketingowy‚ komplementarny wobec mediów tradycyjnych. Stanowi proste i szybkie rozwiązanie w komunikowaniu się z wybraną grupą docelową. Komunikacja i informacja zwrotna dostępna jest 24 godziny na dobę‚ 7 dni w tygodniu. SMS to doskonałe narzędzie do kampanii eventowych (związanych z jakimś wydarzeniem) i wizerunkowych. Jego zastosowanie może pomóc we wprowadzaniu nowego produktu na wymagający‚ konkurencyjny rynek - uważa Dariusz Adamczyk‚ menedżer ds. marketingu i komunikacji w Netsize Polska.
- Bardzo wysoka skuteczność marketingu mobilnego wynika z kilku niepowtarzalnych cech‚ jakie oferuje ta forma komunikacji z odbiorcą. Najważniejsze z nich to: wysoka precyzja dotarcia do odbiorcy‚ pełna interaktywność w czasie i przestrzeni‚ natychmiastowa możliwość reakcji konsumenta na przekaz marketingowy‚ możliwość określania dokładnego i indywidualnego profilu użytkownika telefonu komórkowego‚ szybkość kontaktu‚ oszczędność czasu zarówno dla organizatora kampanii‚ jak i konsumenta‚ możliwość jednoznacznego pomiaru efektywności promocji - pomiar taki można przeprowadzić nie tylko po zakończeniu konkursu czy programu lojalnościowego‚ ale również w trakcie jego trwania - wylicza Andrzej Ziemiński‚ prezes zarządu spółki EL2.

oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczpospolita, 25.05.2005
"Zarabianie na reklamie" Wojciech Kokociński

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: