Biznesowy dostęp do internetu
- Coraz częściej dostęp do internetu jest warunkiem sprawnego działania firmy, i to zarówno dużego przedsiębiorstwa, którego oddziały są rozsiane po całym kraju lub świecie, jak i małej firmy, mającej swoją siedzibę w mieszkaniu właściciela. Oferta operatorów musi więc być dostosowana do zróżnicowanych wymagań klientów - uważa Piotr Mizera, kierownik działu informatyki Pilickiej Telefonii.
Michał Małyszko, odpowiedzialny za usługi IP w NASK, tak charakteryzuje biznesowy dostęp do sieci. - Biznesowe łącza przeważnie są symetryczne, czyli oferują taką samą prędkość transmisji do i od siedziby użytkownika. Często firmom zależy na stałym adresie IP, nieistotnym dla klientów domowych, ale wymaganym przez firmy prowadzące np. serwis www lub korzystające z poczty poprzez szyfrowane kanały - wyjaśnia.
Piotr Osiadacz, kierownik produktu ds. usług internetowych w Crowley Data Poland, szacuje, że wartość rynku dostępu internetu w Polsce w 2003 r. wynosiła 547 mln zł. W tym szerokopasmowy dostęp dla klientów indywidualnych: miał być wart 100 mln, a dla klientów biznesowych około 450 mln zł.
Paweł Papliński, dyrektor ds. usług i planowania marketingowego Energis Polska, przedstawia własne szacunki na 2005 r. Mówi się w nich o rynku dostępu szerokopasmowego wartym blisko 700 mln zł.
oprac: S. Kowalska źródło: Puls Biznesu, 2005.03.16 "Widać starania o firmy." Marcin Złoch
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|