Nie znamy swoich praw
Nie wiemy także, gdzie szukać pomocy przy dochodzeniu roszczeń związanych z niesolidnością świadczonych usług czy jakością nabywanych towarów. Tylko około procenta osób składających reklamacje korzystało z pomocy organizacji ochrony swoich interesów - wynika z przeprowadzonych badań. W zeszłym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 132 decyzje stwierdzające naruszenie zbiorowych interesów konsumentów i nakazał zaniechania nielegalnych praktyk. - Zbadaliśmy 900 wzorów umów i skierowaliśmy 80 pozwów do sądów - relacjonuje prezes UOKiK Cezary Banasiński. Wspólnie z Inspekcją Handlową skontrolowano 1,2 tys. podmiotów i ponad 8 tys. partii towarów. Do warszawskiego rzecznika konsumentów trafiło w zeszłym roku 12,5 tys. skarg (dwa razy więcej niż w 2003 r.). Jak stwierdziła rzeczniczka Małgorzata Rother, dotyczyły one głównie usług Telekomunikacji Polskiej oraz operatorów telefonii komórkowej. Z kolei roszczenia z tytułu tzw. niezgodności towaru z umową dotyczyły głównie obuwia, sprzętu AGD, komputerów, sprzętu RTV oraz telefonów komórkowych.
oprac: S. Kowalska źródło: Życie Warszawy, 2005.03.16 "Konsument nie wie co może." ZWIERZ
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|