Teleinformatyka mobilna
Budowane coraz częściej rozległe struktury służą już nie tylko potrzebom firmy, ale odpowiadają na potrzeby powiązanych z nimi strukturami począwszy od współpracujacych z nimi kooperantami, sieciami dealerskimi, hurtowniami, punktami sprzedaży i klientami. Całość tworzy doskonale współdziałające struktury na bieżąco przesyłające i generujące mnóstwo informacji. Dzięki rozwiązaniom technicznym jakie zapewniają tego typu aplikacje można sięgać do różnego rodzaju form wiązania klientów z firmą czy marką, w tym do coraz powszechniej stosowanych programów lojalnościowych. Same programy zmieniły także swój charakter. Klienci chcą być informaowani na bieżąco o ilości zebranych pubktów, stanie swoich kont i możliwościach związanych z promocyjnymi zakupami, zniżkami czy nagrogami. Terminale obsługujące karty w czasie rzeczywistym "przetrawiają" lawinę informacji. Istotna jest również informacja zwrotna pochodząca od klenta. Szybkie jej pozyskiwanie i analiza to warunek sukcesu działań promocyjnych. Muszą być one na bieżąco analizowane i przesyłane do odpowiednich osób w przedsiębiorstwie. Tak by na ich podstawie tworzyć rozwiązania, które aktywnie zachęcałyby klienta do gromadzenia punktów. - Nie wystarczy, że klient gromadzi punkty - trzeba co jakiś czas poinformować go (np. SMS-em) o stanie "konta". To mobilizuje do dalszego zbierania, a potem realizacji możliwych profitów, czyli nabywania produktów i usług. Tak to działa u nas, w systemie S Plus i dokładnie tak samo może działać w wypadku kart lojalnościowych dla klientów stacji benzynowych czy sieci supermarketów. Rzecz istotna, koszt prowadzenia takiego systemu CRM (Customer Relationship Management) jest niewielki. Proste łącze telekomunikacyjne nie jest drogie, a koszt automatycznego wysiania sms-a dziś już wręcz groszowy - za to korzyści duże -tłumaczy mechanizm Piotr Bułaciński z Departamentu Klientów Korporacyjnych Polkomtela SA. Mając bazę uczestników programu lojalnościowego, można taki system spożytkować do prowadzenia reklamy produktów, kierowanej do konkretnych grup klientów i od razu analizować, jak jest ona przyjmowana.
oprac: S. Kowalska źródło: Nowe Życie Gospodarcze, 2005.03.27 "Telekomunikacja. Witam w naszej sieci." Krzysztof Fronczak
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|