dzisiaj: 03-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Jesteś abonentem więc masz prawo


Warto wiedzieć na przykład to, że telefonując na numery o podwyższonej płatności przed rozpoczęciem połączenia powinniśmy zostać dokładnie poinformowani ile wynosi taka opłata. Poza tym w przypadku tego typu numerów (linie 0-700, 0-300) usługodawcy mają obowiązek, jeśli wyrazimy takie życzenie, bezpłatnie blokować połączenia tago typu. 

Reklamacje
Firmy telekomunikacyjne mają obowiązek przyjmować reklamacje składane w każdy sposób: telefonicznie, ustnie w punkcie obsługi, pisemnie, a nawet przez internet. Warto pamiętać, iż jej przyjęcie powinno zostać pisemnie potwierdzone przez operatora - co oznacza że w ciągu 14 dni powinniśmy otrzymać informacje, który oddział będzie zajmował się usuwaniem usterki. Na nas spoczywa obowiązek dokładnego określenia roszczeń, podania wysokości ewentualnego odszkodowania i co chyba oczywiste podania naszych aboeneckich danych. Operator powinien odpowiedzieć na nią w ciągu 30 dni. W przypadku braku odpowiedzi po tym terminie, reklamację uznaje się za przyjętą. My na zgłoszenie problemu czy usterki mamy 12 miesięcy.

Przenoszenie numeru
Wniosek o przeniesienie numeru trzeba zgłosić na piśmie. Operator telekomunikacyjny może odmówić nam pozostawienia starego numeru. Może tak jednak postąpić tylko i wyłacznie wtedy gdy występują realne problemy techniczne uniemożliwiające przeniesienie lub nowy adres abonenta znajduje się w innej strefie numeracyjnej. Operator nie ma prawa wyłączyć nam telefonu zanim nie zacznie działać nowy numer w nowej sieci. To samo dotyczy telefonów komórkowych (np. gdy zmieniamy sieć).

Wykaz zrealizowanych połączeń bezpłatnie
Wraz z rachunkiem powinniśmy otrzymywać podstawowy wykaz zrealizowanych płatnych połączeń z podaniem ich rodzaju i liczby jednostek rozliczeniowych. Na żądanie operator musi dostarczyć nam również szczegółowy wykaz wykonanych usług telekomunikacyjnych, za który może pobierać opłatę określoną w cenniku.
 
oprac: S. Kowalska źródło: Express Ilustrowany, 2005.04.25
"Masz prawo wiedzieć…" Mirosław Malinowski

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: