dzisiaj: 27-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Mobilne zyski


Na rynek marketingu mobilnego wpływa wiele czynników - liczba ludności, jej zasobność, stan gospodarki. Ważne są też wewnętrzne przepisy i regulacje. Strategiczny czynnik to polityka operatorów- poziom i ceny usług, zaawansowanie technologii (EDGE, UMTS, 3G) oraz obecność MVNOs (operatorów wirtualnych). Dalej ważne są czynnkiWażny jest także poziom telefonii stacjonarnej, dostęp do internetu, wskaźnik sprzedaży aparatów, inwestycje, rozwój ośrodków technologicznych. Polska należy do krajów Europy Środkowo-Wschodniej średnio wykorzystujących nowoczesne technologie. Według wskaźnika Fessel-GfK z 2004 r., korzysta z nich 19 proc. Polaków.
Rola mediów jako klientów marketingu mobilnego jest dwojaka: z jednej strony dysponują dużą liczbą potencjalnych odbiorców (czytelników, słuchaczy, widzów), co daje szansę szerokiego dotarcia z usługą, ale z drugiej - także ją promują. - Ważny jest potencjał danego medium i liczba jego odbiorców pozwalająca na dotarcie do wyselekcjonowanej bazy adresatów - podkreśla Tomasz Długiewicz, prezes zarządu One-2-One.
Na rosnące zainteresowanie marketingiem mobilnym ze strony mediów wpływa też dynamiczny rozwój technologii oferowanej przez producentów.
- Nowoczesne rozwiązania powodują, że posiadacz telefonu ma coraz więcej ofert: nie tylko SMS-y, ale i MMS-y, logo czy dzwonki - mówi Andrzej Rabsztyn z Adv.pl. I to właśnie loga i dzwonki są ostatnio coraz popularniejszymi sposobami zarabiania pieniędzy przez media.
- Podział zysku w branży zależy od tzw. trafficu, czyli ruchu SMS-owego i zakresu usług. Im większy jest ruch, tym większy zysk dla uczestników biznesu - ocenia Dariusz Adamczyk z Netsize Polska. Zysk dzielony jest między operatora, organizatora konkursu i agencję m-marketingu.

oprac: S. Kowalska żródło: Gazeta Prawna, 2005.04.25
"Rosnąca siła telefonu komórkowego" Leszek Sadkowski

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: