|
Poczta Polska traci kluczowych klientów
Telekomunikacja Polska zrezygnowała z korzystania z usług Poczty Polskiej w wyniku strajku listonoszy. Śladem operatora mogą podążyć inne firmy.
TP SA korzysta obecnie z tańszych od monopolisty usług pocztowych - firmy InPost. Rachunki dostarczane są klientom TP SA w kopertach obciążonych żelaznymi płytkami cięższymi niż 50 gramów. Jest to warunek, by tego typu usługi mogły być świadczone przez wszystkie firmy. Radosław Kazimierski, rzecznik Poczty Polskiej, twierdzi, że firmy prywatne, jak np. InPost, nie stanowią realnej konkurencji dla Poczty, ponieważ nie mają one możliwości obsługiwania największych klientów. Tymczasem w tym miesiącu InPost wysłał rachunki do blisko 410 tysięcy klientów polskiego operatora mieszkających w 50 miastach, a liczba wysyłek wciąż rośnie. Utrata klientów Poczty Polskiej spowodowana jest trzytygodniowym stajkiem listonoszy, który miał miejsce w listopadzie ubiegłego roku. Skorzystały na nim tańsze prywatne firmy kurierskie. Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP, uważa, że nie bez znaczenia jest niższy, niż w przypadku Poczty Polskiej, koszt, szybkość i bezpieczeństwo dostarczania przesyłek. Usługi InPost testują już inne firmy, do których należą banki, wydawnictwa, firmy ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne i energetyczne. Ich nazwy trzymane są w tajemnicy.
oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.02.23 "Listy żelazne omijają Pocztę Polską", Andrzej Krakowiak, Kinga Żelazek, l.d.
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|