Migracja
Od 10 października bedziemy nieli prawo do zmiany oparatora i zachowania własnego numeru telefonu. Na razie przywilej obejmie wszystkich korzystających z telefonów abonamentowych.
Regulamin świadczenia usług
Zawierając umowę z oparatorem musimy mieć całkowitą jasność co do sposobu zakresu i czasu trwania usług. Regulamin musi zawierać m.in.: zakres świadczonych usług ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową, zasady zapłaty kar umownych, zakres obsługi serwisowej, minimalny czas trwania umowy, tryb postępowania reklamacyjnego. O każdej zmianie w regulaminie musisz wiedzieć z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Cennik usług ma określać m.in. kwoty za: przyłączenie do sieci, usługę, obsługę serwisową oraz szczegółowo informować o stosowanych pakietach cenowych i upustach. Cennik jest bezpłatny. Przysługuje w komplecie z umową, ale i na życzenie. O ewentualnych zmainach dotyczących cen powinniśmy zostać poinformowani, tak jak w przypadku zmian regulaminowych, z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego.
Numery 0-700
Mamy prawo znać koszt połączeń z numerami o podwyższonych płatnościach. Powinniśmy zostać o nich poinformowani w osobnym komunikacie przed rozpoczęciem rozmowy. Informacja powinna zawierać zarówno wartość kosztów netto jak i brutto.
Billingi
Operator jest zobowiązany do doatarczania nam wraz z każdą fakturą podstawowego wykazu wykonanych przez nas połączeń i liczby odpowiadających im jednostek rozliczeniowych. A na naszą pisemną prośbę powinien nam dostarczyć szczegółowy billing, czyli szczegółowy wykaz wykonanych nie tylko połączeń, ale i usług.
Reklamacja
Jeśli złożona przez nas teklamacja nie została rozpatrzona w coągu 30 dni możemy uznać, nasze roszczenia zostały uznane.
oprac: S. Kowalska żródło: Gazeta Lubuska, 2005.08.04
"Oszczędne gadanie." Katarzyna Borek