Jesteśmy liderami
Dane dotyczące liczby działających w kraju call center są zróżnicowane. Poznański Instytut Technik Telekomunikacyjnych i Informatycznych dwa lata temu doliczył się zaledwie stu. Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego - prawie pięciuset. Ośrodek badawczy Datamonitor oszacował ich liczbę na około czterysta, dodając jednocześnie, że do końca 2005 r. wzrośnie ona co najmniej trzykrotnie. Telefoniczna forma kontaktu z klientem jest coraz popularniejsza. Z własnych CC korzystają dostawcy usług telekomunikacyjnych, banki, hurtownie farmaceutyczne, hurtownie materiałów biurowych, wydawnictwa i redakcje czasopism, firmy kurierskie, telewizje kablowe, portale internetowe. Zawód konsultanta wymaga predyspozycji. Kandydaci przechodzą przez wieloetapowy system rekrutacyjny, a zanim rozpoczną pracę są intensywnie szkoleni. Sprwdza się czy kandydat nie mówi za szybko, nie ma zachrypniętego głosu, nie sepleni. Usprawnieniu dykcji czy intonacji służą specjalne ćwiczenia. Prócz umiejętności sprawnego "ukierunkowanego" prowadzenia rozmowy z klientami, konsultanci muszą sprawnie obsługiwać aplikacje bazodanowe, prowadzić notatki z przeprowadzanych wywiadów i aktywnie słuchać. Często zresztą nagrywa się rozmowy i potem analizuje ich przebieg. Niektóre wykorzystywane są potem do celów szkoleniowych. Holenderski dziennik gospodarczy NRC Handelsblatt, zamieścił niedawno publikację na ten temat. Polska staje się powoli głównym ośrodkiem usług CC w tym rejonie świata. Właśnie między innymi dlatego, że nasi pracownicy nie tylko są tańsi i świetnie wykształceni, ale władają dobrze obcymi językami.
oprac: S. Kowalska źródło: Dziennik Polski, 2005.08.13 "10 przystanków do raju." Beata Chomątowska
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|