dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Rynek reklamy wciąż rośnie


W ubiegłym roku rynek reklamy odnotował dobre wyniki w wyniku wzrostu gospodarczego. Na reklamę wydano bowiem około 6 mld zł, a w tym roku suma powiększy się o 500 mln zł.

Z raportu Ad. Media Raport wynika, że w tym roku wzrost rynku reklamy nie będzie już tak duży, jak w 2006 roku. Specjaliści z CR Media Consulting podali, że w zeszłym roku reklamodawcy wydali prawie 6 mld zł, o 9,9% więcej niż rok wcześniej. W 2007 roku kwota ma wynieść około 6,5 mld zł, czyli około 8,6% więcej. Natomiast szacuje się, że w latach 2008 - 2009 wzrost będzie na poziomie 8,5 - 9,5%. Spadek dynamiki tłumaczy się tym, że baza, w stosunku do której odnoszone były wyniki z ubiegłego roku, była zaniżona w wyniku braku emitowanych reklam w czasie śmierci Jana Pawła II. W 2006 roku odbyło się wiele masowych imprez, jak mundial, które napędzały rynek reklamy. Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting, nie wierzy, by wzrost gospodarczy utrzymał się na poziomie 7%. Zdaniem CR Media tegoroczny wzrost rynku reklamy będzie wynikał z szybkiego rozwoju polskiej gospodarki. Za dwa lata wpływy mają wynieść ponad 7,7 mld zł. Dodatkowe pieniądze pojawią się w związku z rozwojem liberalizacji sektorów telekomunikacyjnego, energetycznego, pocztowego, kolejowego czy lotniczego. W roku bieżącym media mogą pozyskać duże środki z nowych wirtualnych operatorów komórek i debiucie czwartego operatora komórkowego. Mówi się, że P4 ma należeć do jednego z największych reklamodawców tego roku. W najbliższych dwóch latach największy udział w rynku mediów będzie nadal miała telewizja, m.in. dlatego, że nadawcy podnosząc ceny, jednocześnie udzielają rabatów, co w rezultacie wpływa na obniżenie cen emisji, a tym samym coraz więcej reklamodawców będzie stać na reklamy w tym medium. Pomimo tego, jej udział w rynku może ulec obniżeniu z 54,5% do 54,1%, ponieważ obserwowany jest wzrost reklamy internetowej, która w roku ubiegłym rosła najszybciej - w tempie 54%. Jednak większy udział Internetu niż radia w tym rynku będzie miał miejsce nie wcześniej niż za trzy lata.

oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.03.01
"Coraz więcej pieniędzy trafia do mediów", Magdalena Lemańska

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: