dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Zlecaj na zwenątrz


Sprawdzony  dostawca usług, ściśle współpracujący ze zleceniodawcą, generujący dla firmy gotową informację czy też usługę zwrotną, to dobra trafiona racjonalizująca koszty inwestycja. Powodów do skorzystania z usług zewnętrznych jest co najmniej kilka:
Inwestycje w infrastrukturę
Często jest po prostu tak, że określone działania wymagają specjalistycznego sprzętu. Inwestycje w infrastrukturę wymagają środków. Nawet jeśli firma jest w stanie je wygenerować to na dalszym etapie może się zdarzyć tak, że realnie wykorzystuje ona zaledwie kilka procent możliwości technicznych zakupionego sprzętu. Outsourcingowane są np. usługi budowlane lub te związane z tworzeniem infrastruktury. Jest to oczywiście związane z dużym kosztem takich prac i potrzebą stosowania specjalistycznego sprzętu. To argument istotny szczególnie w sektorze MSP, chociaż także  TP zleca wiele takich prac na zewnątrz.
Ludzie
Ogromnym powodzeniem cieszy się outsourcing działań sprzedażowych, działań call czy contact center. Tu prócz argumentu dotyczącego inwestycji w sprzęt dochodzi aspekt związany z kapitałem ludzkim. Intensywna obsługa telefoniczna zleceń zwłasza w sektorze finansowym czy ubezpieczeniowym, wiąże się często z potrzebą wygenerowania oddzielnej komórki odpowiedzialnej tylko za taki kontakt. Właśnie brak mocy przerobowych jest dobrym powodem do zlecenia danej usługi. Zamiast zwiększać zatrudnienie o kolejne osoby, można znaleźć podwykonawcę. Przeniesienie usług na zewnątrz oznacza, że zespół pozostaje ten sam, ale zajmuje się innymi sprawami, koordynując jedynie współpracę z kontrahentem, dzięki spółce zależnej.
Plus GSM jest obsługiwany przez sieć salonów mPunkt i Liberty, Era przez Germanos, a Orange - przez GTI. Odchodzą wówczas koszty związane ze stworzeniem profesjonalnych centrów obsługi. Są to koszty zarówno zatrudnienia pracowników, jak i budowy lub adaptacji pomieszczeń etc. Powodem, dla którego firmy decydują się również na outsourcing, jest również jakość, za którą się oczywiści płaci i której można wymagać.
-  Od podwykonawcy można więcej wymagać, bo firmom zależy na kolejnych zleceniach - mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotelu, operatora VolP.

oprac: S. Kowalska źródło: Teleinfo, 2005.10.03
"Operator też outsourcuje." Krzysztof T. Piątek

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: