Wymagaj jakości
Firmy decydując się na określonego dostawcę coraz częściej biorą pod uwagę jakość i oczekują, że niemałe wydatki ponoszone na infrastrukturę teleinformatyczną w przedsiębiorstwie będą właśnie gwarantem jakości. Dostawcy usług dla biznesu oferują łącza o wysokiej wydajności, na ogół z tą samą, dwukierunkową szybkością zarówno przy ściąganiu, jak i wysyłaniu danych z intenetu. Mogą się one wahać wahają się od 256 KB/s do kilkudziesięciu megabitów. Standardem jest już również wykorzystanie łącz do usług transmisji danych, przesyłania głosu, a nawet obrazu wideo. - Dostęp dedykowany klientom biznesowym ma lepsze parametry transmisji danych i gwarantowaną prędkość pracy łącza. Klienci mogą też liczyć na całodobowe wsparcie ze strony służb technicznych i pomoc w rozwiązywaniu problemów - mówi Rafał Budweil, dyrektor operacyjny GTS Energis. Jednym z ważniejszych kryteriów dotyczących wyboru usługodawcy jest obecnie SLA (Sendce Level Agreement - umowa gwarantująca jakość usług). Przedsiębiorcy daje on pewność, że łącze będzie pracowało zawsze ze ściśle określoną prędkością, a w przypadku awarii zostanie ona usunięta w gwarantowanym w kontrakcie czasie. SLA niestety znacznie wpływa na koszt usługi. Łącze internetowe może być więc kilka, a nawet kilkanaście razy droższe od łącza tej samej prędkości, ale bez gwarancji jakości i czasu usuwania usterek. Warto jednak zwracać uwagę na jakość i na późniejsze ewentualne wsparcie, bo to natychmiast przekłada się na efektywność funkcjonowania.
oprac: S. Kowalska źródło: Gazeta Prawna, 2005.10.27 "Przede wszystkim jakość." Marcin Kuśmierz
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|