dzisiaj: 01-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Płacimy dużo dzwonimy niewiele


Wynika z nich, że ok 60 proc. użytkowników korzysta z komórek, a 12 proc zamierza go kupić. Wciąż niewielka przewaga liczebna pozostaje po stronie telefonii stacjonarnej. Ponad 78 proc. respondentów ma w domu telefon. Najczęściej dostawcą usług jest Telekomunikacja Polska. Drugą pozycję zajmuje Tele2. Świadczy usługi w 12,1 proc. gospodarstw domowych, w których jest telefon. Trzecim pod względem popularności operatorem jest Dialog - 7,9 proc. NOM, który był pionierem na rynku w dostarczaniu abonentom TP alternatywnych usług telekomunikacyjnych, świadczy usługi zaledwie w 1,4 proc. gospodarstw domowych. Wciąż niewiele dzwonimy.
Choć od chwili rozpoczęcia liberalizacji rynku telekomunikacyjnego ceny rozmów międzymiastowych i zagranicznych sporo spadły, to tylko 22 proc. posiadaczy telefonów dzwoni do innego miasta. Do innego kraju codziennie dzwoni co 25. osoba. Blisko 60 proc. Polaków dzwoni za granicę rzadziej niż raz na pół roku.
12,1 proc. badanych korzysta z telefonii Internetowej (VoIP), przy czym najczęściej robi to za pomocą komputera. To połowa z tych, którzy mają internetowe łącza umożliwiające używanie VoIP bez obaw o jakość.
Z badań wynika również, że co siódmy właściciel linii telefonicznej rozważa rezygnację z usług swego operatora. Najczęściej (13,9 proc.) chcą rezygnować klienci TP SA i wchodzącego w skład MNI Telecom operatora Pilicka Telefonia (11,1 proc.). Rezygnację rozważa też co dziewiąty klient Netii i Tele2. Uważamy również, iż koszty rozmów i rachunki są wciąż zbyt drogie. Ponad połowa Polaków (55 proc.) posiadających telefony stacjonarne płaci miesięczne rachunki do 100 zł. U 21 proc. badanych nie przekraczają 50 zł. Większość użytkowników stacjonarnych łączy uważa, że płaci za dużo za usługi zarówno w stosunku do dochodów (55 proc.), jak i w stosunku do rzeczywistego wykorzystania telefonu (54 proc.)

oprac: S. Kowalska źródło: Rzeczposoplita, 2006.07.03
"Halo, dlaczego w Polsce jest tak drogo?" Tomasz Świderek

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: