dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Cyfrowy głos rewolucją w telekomunikacji


Jakość komunikacji głosowej  prowadzonej przez internet jest zależna od wielu czynników, dlatego ważny jest operator zestawiający połączenia.

   Technologia rozmów prowadzonych przez sieci informatyczne jest ciągle technologią nieznaną  dla 88% respondentów badań ankietowych pytanych o znajomość telefonii IP. Z komunikacji VIP, powszechnie dostępnego kanału połączeń głosowych przez internet, regularnie korzysta tylko 1% ankietowanych. Tymczasem od początku podkreśla się, że technologia VoIP oferuje tańsze od typowych połączenia, a  oprócz tego w technologii tej dostępne są specjalne telefony IP i USB oraz faks internetowy.
   Niższe koszty rozmów prowadzonych przez sieci informatyczne są spowodowane tym, że połączenia te są zestawiane w tej samej sieci, jaką wykorzystuje się do przesyłania danych. Wkrótce większość małych firm będzie miała możliwość znacznego obniżenia kosztów swojej działalności dzięki skorzystaniu z technologii VoIP. Wykorzystując sieć szerokopasmową można transmitować głos właściwie na całym świecie. Istnieje wiele korzyści płynących z tego rozwiązania. Oto niektóre z nich: niższe koszty połączeń telekomunikacyjnych, praktycznie darmowe połączenia wewnątrz firmowych sieci teleinformatycznych, coraz łatwiejszy dostęp do usług VoIP - ze stacjonarnego telefonu lub z komputera, kompleksowość usług telefonicznych, możliwość otrzymania stałego numeru telefonicznego bez względu na miejsce podłączenia do sieci, możliwość integracji telefonu z komputerem oraz przesyłanie sygnału telefonicznego po jednej sieci.
   Rozróżnia się telefonię IP i telefonię VoIP. Komunikacja odbywa się zgodnie z protokołem internetowym (IP), ale cały proces może przebiegać w internecie, do którego może mieć dostęp praktycznie każda osoba. Można też przesyłać dowolne pakiety danych głosowych i ten rodzaj łączności to właśnie telefonia VoIP, albo w informatycznych sieciach korporacyjnych, które są  dobrze strzeżone i zarządzane trochę staranniej - zgodnie z protokołem IP. Dzięki niemu, sieci korporacyjne pozwalają szybciej przekazywać informacje przeznaczone dla ich klientów, sprawnie zarządzać systemem komunikacyjnym i znacznie obniżać koszty działalności.
   Zalety połączeń przez firmowe sieci wynikają z łatwych w użyciu technologii i aplikacji. Aplikacje dla firm nie tylko umożliwiają przesyłanie danych, głosu i wideo w jednej sieci, lecz pozwalają na tworzenie różnych konfiguracji takich usług - w zabezpieczonej sieci korporacyjnej. Oferta dla firm dysponujących własnymi sieciami informatycznymi jest bogatsza i stanowią ją rozwiązania profesjonalne.  W Polsce dostępna jest oferta rozwiązań na najwyższym poziomie - produkty Cisco Unified Communications. Udostępniają one podstawowe funkcje telefoniczne, np. realizację połączeń i pocztę głosową, jednocześnie umożliwiając rozbudowę systemu do obsługi telecentrów, a także do korzystania z narzędzi współpracy i zarządzania. Rozwiązania Cisco wykorzystywane są podczas połączeń konferencyjnych i wideokonferencyjnych. Cisco wprowadziło nowe rozwiązanie TelePresence, czyli Tele-Obecność, pozwalające na spotkania "twarzą w twarz" w czasie rzeczywistym, niezależnie od dzielącej rozmówców odległości. Cisco TelePresence Meeting jest pierwszą aplikacją pracującą w technologii Cisco TelePresence opracowaną celem zrewolucjonizowania metod komunikacji, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Główną przyczyną niewykorzystywania najnowszych technologii jest niepokój dyrektorów o jakość i niezawodność systemów telefonii internetowej.
   Technologia IP coraz częściej będzie się łączyła z rozwiązaniami mobilnymi. Niebawem firmy będą zmuszone do przejścia na IR z konieczności zapewnienia pracownikom mobilności. Warto podkreślić, że rozwiązania do budowy sieci LAN i WAN są znacznie bardziej niezawodne i odporniejsze na ataki sieciowe. W Polsce takie rozwiązania wdrożyły już m.in. Ernst & Young i Hotel Sheraton w Krakowie. Zastosowanie systemu Cisco United Communications przekłada się na podniesienie atrakcyjności i konkurencyjności podmiotów gospodarczych na rynku.

oprac.: ef, źródło: Gazeta Bankowa, 2007.02.05
"Głos w wersji cyfrowej", LECH PIESIK

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: