Archiwum |
Raport CR MC o GG
Z jednej strony CR MC twierdzi, że Gadu-Gadu ma potencjał reklamowy, który jest porównywalny z największymi portalami internetowymi, bowiem posiada 6 mln użytkowników. W 2007 r. liczba internautów ma wynieść 11 mln, a rok później: 13,6 mln. Z kolei internetowy budżet reklamowy na ten rok ma wynieść 290 mln zł, a w 2008 r. - 377 mln zł. Z drugiej strony, CR MC sygnalizuje, że spada dynamika przyrostu liczby internautów i przestaje ona być znaczącym czynnikiem wzrostu wydatków na reklamę internetową. Głównym problemem GG, zdaniem autorów publikacji, jest brak dywersyfikacji przychodów, których źródłem jest reklama w komunikatorze. Pozostałe projekty mają znacznie mniejsze znaczenie. Wpływy komunikatora mogą więc rosnąć przede wszystkim dzięki podnoszeniu cen. GG może podnieść ceny reklam o 80-90%, nie ryzykując utraty kontrahentów. Poza tym, telefonia internetowa pod marką Nagłos nie przyniosła spodziewanych efektów, a oferta GG przegrywa z propozycją Skype'a. Sytuacja może jednak ulec zmianie dzięki testowanemu przez GG modelowi darmowych rozmów za odsłuchanie reklamy. Autorzy raportu przestrzegają, że GG może mieć kłopoty w sytuacji, gdy Skype postanowi zawalczyć o pieniądze z reklamy internetowej. W publikacji skrytykowany został też projekt społecznościowy GG i nieefektywność stworzenia społeczności wokół komunikatora internetowego. Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym. |
Panel KlientaOferty usług
|