dzisiaj: 27-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Raport CR MC o GG


W dniu wczorajszym firma CR Media Consulting opublikowała raport o Gadu-Gadu. Zawiera on zarówno mocne, jak i słabe strony polskiego komunikatora internetowego.

Z jednej strony CR MC twierdzi, że Gadu-Gadu ma potencjał reklamowy, który jest porównywalny z największymi portalami internetowymi, bowiem posiada 6 mln użytkowników. W 2007 r. liczba internautów ma wynieść 11 mln, a rok później: 13,6 mln. Z kolei internetowy budżet reklamowy na ten rok ma wynieść 290 mln zł, a w 2008 r. - 377 mln zł. Z drugiej strony, CR MC sygnalizuje, że spada dynamika przyrostu liczby internautów i przestaje ona być znaczącym czynnikiem wzrostu wydatków na reklamę internetową. Głównym problemem GG, zdaniem autorów publikacji, jest brak dywersyfikacji przychodów, których źródłem jest reklama w komunikatorze. Pozostałe projekty mają znacznie mniejsze znaczenie. Wpływy komunikatora mogą więc rosnąć przede wszystkim dzięki podnoszeniu cen. GG może podnieść ceny reklam o 80-90%, nie ryzykując utraty kontrahentów. Poza tym, telefonia internetowa pod marką Nagłos nie przyniosła spodziewanych efektów, a oferta GG przegrywa z propozycją Skype'a. Sytuacja może jednak ulec zmianie dzięki testowanemu przez GG modelowi darmowych rozmów za odsłuchanie reklamy. Autorzy raportu przestrzegają, że GG może mieć kłopoty w sytuacji, gdy Skype postanowi zawalczyć o pieniądze z reklamy internetowej. W publikacji skrytykowany został też projekt społecznościowy GG i nieefektywność stworzenia społeczności wokół komunikatora internetowego.

oprac.: ef, źródło: Parkiet Gazeta Giełdy, 2007.02.06
"CR Media Consulting o byłym internetowym kontrahencie", ziu

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: