|
Onet.pl na rynku yellow pages
Onet. pl zaproponował serwis teleadresowy zumi.pl.
Nowy serwis adresowany jest do użytkowników portalu, należącego do Grupy TVN. Włączy się on do rywalizacji o pieniądze z trzema firmami z rynku yellow pages, które są wydawcami książek telefonicznych i baz teleadresowych. Jego wartość przekroczyła pod koniec 2006 r. 300 mln zł netto. Przede wszystkim poprzez zamieszczanie reklam w bazach danych. Serwis zumi.pl udostępnia dane około 1 mln firm znajdujących się na polskim rynku. Wpisując do wyszukiwarki przykładowo hasło stomatolog i miejsce zamieszkania, serwis pokazuje na mapie najbliżej zlokalizowanych dentystów wraz z ich danymi teleadresowymi i najkrótszą drogę dojazdu. W serwisie można także obejrzeć zdjęcia satelitarne miejscowości. Nie wiadomo na razie ile pieniędzy pozyska Onet. Proponuje on firmom darmową obecność w bazie danych. Opłaty pobierane są jedynie za dodatkowe formy ekspozycji w portalu. Zyski z projektu mają pojawić się do końca 2008 roku. Przychody Onetu zwiększyły się w 2006 r. do ok. 124,6 mln zł. Zagrożenia ze strony Onetu nie obawia się Wojciech Komosa, kierownik ds. marki i komunikacji Eniro Polska, firmy, która jest liderem polskiego rynku yellow pages. W jej serwisie internetowym pf.pl znajduje się ponad 1,2 mln danych przedsiębiorstw, a oprócz tego wprowadzane są ulepszenia w postaci map internetowych, czy dotyczące łatwiejszych sposobów wyszukiwania informacji.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.04.13 "Onet wchodzi na nowy rynek wart 500 mln zł", MICHAŁ FURA
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|