dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

VoIP przyszłością biznesu


Polska znajduje się w  ścisłej czołówce państw, w których bardzo szybko rozwija się rynek VoIP, czyli rozmów telefonicznych przez internet. Technologia ta wykorzystywana jest też coraz częściej w biznesie.

Nasz kraj pod względem liczby użytkowników szybko rozwijającej się technologii VoIP (Voice Over Internet Protocol) wyprzedzają tylko USA i Chiny. Większość polskich firm nie korzysta jeszcze masowo z tej technologii, ale jest to kwestią czasu. Początkowo w Polsce były bardzo popularne komunikatory internetowe Gadu-Gadu, po których pojawił się Skype. Dzięki niemu komunikacja między osobami nie odbywa się już tylko za pomocą klawiatury komputera. Można normalnie i bezpłatnie rozmawiać. Skype wykorzystuje technologię VoIP. Głos przenoszony jest po sieci na główny serwer, a stamtąd dzięki łączom telefonicznym przekazywany jest na dowolny numer stacjonarny lub komórkowy na całym świecie. Można też skorzystać z płatnej usługi SkypeOut, która polega na telefonowaniu bezpośrednio z komputera na wybrane numery. W Polsce wyłączność na dystrybucję komunikatora Skype oraz pobieranie opłat ma krakowska spółka Onet. Jej zdaniem trzecie miejsce w rankingu to zasługa Telekomunikacji Polskiej, która oferuje bardzo wysokie koszty połączeń telefonicznych. Mimo że za usługę SkypeOut trzeba zapłacić, to i tak pakiet jest tańszy od propozycji narodowego operatora i innych dostawców. Wdrożenie w firmach telefonii IP składa się z kilku etapów. Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest integracja z już istniejącymi systemami telekomunikacyjnymi, za które wcześniej firma zapłaciła. W celu nie pozbywania się działających central abonenckich PBX, można zintegrować je z systemem VoiceIP dzięki bramom. Bramy analogowe są zgodne ze wszystkimi centralami dostępnymi na rynku, a bramy cyfrowe umożliwiają podłączenie traktów cyfrowych o pojemności 30 jednoczesnych połączeń. Firma Eurocash będzie mogła się pochwalić największym systemem "voipowym", bowiem budową systemu telefonii VoIP objętych zostanie 100 hurtowni Eurocash i dodatkowo 2500 placówek sieci sklepów ABC. Realizacja ma być zakończona latem 2007 r. Systemy oparte na VoIP oprócz cięcia kosztów oferują także narzędzie operatorskie, udostępniając użytkownikom wiele usług dodanych: pocztę głosową, bilingi, konfigurację parametrów i przekierowań. Możliwe jest też założenie wirtualnych oddziałów zagranicznych w firmie. Przedsiębiorca Sławomir Wolf z krakowskiej firmy AV-System zajmującej się dostarczaniem rozwiązań telekomunikacyjnych opartych o VoIP, uważa, że "- Firmy, chcąc zwiększać swój potencjał, muszą migrować w stronę rozwiązań telefonii IP, która z czasem stanie się kolejnym systemem informatycznym w firmie w pełni zintegrowanym z pozostałymi".

oprac.: ef, źródło: Rynki Zagraniczne, 2007.04.26
"Mówię do Ciebie po sieci", Tomasz Wołgo

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: