|
Nie słabnie popularność katalogowych zakupów
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej przygotowało szacunki na temat przychodów firm sprzedaży bezpośredniej w roku ubiegłym. Wynika z nich, że wyniosły one blisko 2 mld zł, a tegoroczny wynik ma być lepszy.
Do stowarzyszenia należy 12 największych firm, których produkty dystrybuowane są przez przedstawicieli i konsultantów, m.in.: Avon, Oriflame, Tupperware i Herbalife. Mirosław Luboń, dyrektor generalny PSSB, powiedział, że: "- Obroty w tym roku będą zależały zwłaszcza od wyników Avon i Oriflame. Jeśli zrealizują swoje prognozy, cały rynek może się zwiększyć o 5 - 6%". Wzrost przychodów branży kosmetycznej za ubiegły rok byłby większy, gdyby nie 5% spadek obrotów lidera Avon Cosmetics, który ma około 40% rynku. W tym roku bezpośrednia sprzedaż kosmetyków ma wzrosnąć o 5 - 8%. Wysokość przychodów Avonu za 2006 r. to 800 mln zł, a za 2005 r. - 862 mln zł. Z kolei Oriflame odnotował ponad 10% wzrost obrotów, do prawie 180 mln zł. Wg PSSB czołową pozycję na rynku zajmują firmy kosmetyczne (77,6% rynku). Drugie miejsce należy do artykułów gospodarstwa domowego (blisko 10%), a trzecie do odzieży i biżuterii (ponad 6%). W sprzedaży bezpośredniej pojawiają się nowe produkty i usługi, m.in. z branży telekomunikacyjnej. Przykładem jest sprzedaż usług telekomunikacyjnych (0,1%) przez Tele2.
oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.05.09 "Zakupy z katalogów wciąż popularne", pm
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|