|
Motorola chce zdeklasować Samsunga
Motorola zamierza być trzecim dostawcą telefonów komórkowych na rynku europejskim i polskim.
Jest ona drugim na świecie producentem komórek w rankingu sprzedanych przez niego sztuk. Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży Motoroli w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, poinformowała, że według badań GFK Polonia, Motorola w zależności od miesiąca, zajmuje w Europie Środowej i Wschodniej trzecią lub czwartą pozycję pod względem sprzedaży. Jej udział w światowym rynku wynosi 21,1%. Więcej komórek od Motoroli sprzedaje fińska Nokia, która jest liderem na naszym rynku. Na drugim miejscu w 2006 r. uplasował się Sony Ericsson, a trzecią pozycję zajął Samsung. W ubiegłym roku sprzedaż telefonów komórkowych na całym świecie wyniosła około 1 mld egzemplarzy, a w Polsce 7 mln sztuk - wg Samsunga, 8 mln - wg Nokii i 9 mln - wg Nokii. Producenci prognozują, że w tym roku polski rynek sprzedaży telefonów komórkowych wzrośnie o około 1 mln sztuk, a firmy badawcze, jak IDC, Gartner i Strategy Analitycs przewidują, że światowa sprzedaż ma zwiększyć się o około 20%. W najbliższym czasie Motorola wprowadzi na rynek polski i europejski telefon K3, a czerwcu Z8 i Q9 z HSDPA. Oferta modeli telefonów w poszczególnych państwach nie różni się zbyt mocno. W Polsce pojawiają się one niemal w tym samym okresie, co w Europie. Różny jest natomiast na rynkach poziom dotowania komórek przez operatorów i procentowy udział operatorów w ich sprzedaży. Na rynku polskim sprzedaż jest zdominowana przez operatorów. To oni wpływają na decyzję zakupu telefonu przez klienta poprzez decyzję o promocji niskich cen dla wybranych przez nich modeli.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.03.08 "Motorola zamierza wyprzedzić Samsunga", Tomasz Świderek
Wyraź swoją opinię
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
|
Posiadamy certyfikat:
|