dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Motorola chce zdeklasować Samsunga


Motorola zamierza być trzecim dostawcą telefonów komórkowych na rynku europejskim i polskim.

Jest ona drugim na świecie producentem komórek w rankingu sprzedanych przez niego sztuk. Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży Motoroli w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, poinformowała, że według badań GFK Polonia, Motorola w zależności od miesiąca, zajmuje w Europie Środowej i Wschodniej trzecią lub czwartą pozycję pod względem sprzedaży. Jej udział w światowym rynku wynosi 21,1%. Więcej komórek od Motoroli sprzedaje fińska Nokia, która jest liderem na naszym rynku. Na drugim miejscu w 2006 r. uplasował się Sony Ericsson, a trzecią pozycję zajął Samsung. W ubiegłym roku sprzedaż telefonów komórkowych na całym świecie wyniosła  około 1 mld egzemplarzy, a w Polsce 7 mln sztuk - wg Samsunga, 8 mln - wg Nokii i 9 mln - wg Nokii.  Producenci prognozują, że w tym roku polski rynek sprzedaży telefonów komórkowych wzrośnie o około 1 mln sztuk, a firmy badawcze, jak IDC, Gartner i Strategy Analitycs przewidują, że światowa sprzedaż ma zwiększyć się o około 20%. W najbliższym czasie Motorola wprowadzi na rynek polski i europejski telefon K3, a czerwcu Z8 i Q9 z HSDPA. Oferta modeli telefonów w poszczególnych państwach nie różni się zbyt mocno. W Polsce pojawiają się one niemal w tym samym okresie, co w Europie. Różny jest natomiast na rynkach poziom dotowania komórek przez operatorów i procentowy udział operatorów w ich sprzedaży. Na rynku polskim sprzedaż jest zdominowana przez operatorów. To oni wpływają na decyzję zakupu telefonu przez klienta poprzez decyzję o promocji niskich cen dla wybranych przez nich modeli.

oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.03.08
"Motorola zamierza wyprzedzić Samsunga", Tomasz Świderek

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: