dzisiaj: 03-05-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Parmezan, szynka parmeńska i inne delikatesy coraz częściej na naszych stołach


Polacy coraz chętniej kupują luksusowe produkty żywnościowe. W 2007 roku wydaliśmy na nie aż 3,8 mld zł.


Na zagraniczne delikatesy Polacy nie szczędzą - w zeszłym roku wydali na nie o 20 razy więcej niż na bilety do kina i pięć razy więcej niż na farmaceutyki bez recepty. Ma to związek z rosnącymi wynagrodzeniami, mniejszym bezrobociem i utrzymującymi się dobrymi nastrojami konsumenckimi. Wzrost konsumpcji luksusowych towarów ma także związek z częstszymi wyjazdami Polaków do innych państw. Podczas wakacji np. do Grecji poznajemy nowe smaki, a po powrocie do kraju chcemy je znaleźć w polskich marketach.

"Duży popyt widoczny jest szczególnie w dużych miastach, wśród singli lub bezdzietnych osób na kierowniczych stanowiskach, o dochodach przekraczających 3 tys. zł" - mówi Małgorzata Machnicka, analityk firmy PMR, która przygotowała raport dotyczący konsumpcji produktów luksusowych w Polsce. Delikatesowe wyroby częściej kupują także mniej zamożni Polacy. Umożliwiają im to promocje, które urządzają duże sieci typu Alma Market. Sieci liczą, że w ten sposób wyrobią u konsumentów z cieńszym portfelem nawyk częstszego kupowania luksusowych produktów, choćby w mniejszych ilościach. Efektem tego jest ekspansja sieci sprzedających wyroby delikatesowe. Poznański Piotr i Paweł zwiększył liczbę placówek z 31 do 39, a krakowska Alma Market powiększyła sprzedaż w ubiegłym roku z 265 do 375 mln zł. Ofertę towarów luksusowych wprowadzają także sieci hipermarketów, m. in. Tesco i Carrefour.

Wg ekspertów w 2010 roku na zagraniczną żywność Polacy wydadzą 6 mld zł.(F)

Opracował M. Frąckowiak, źródło: Polska Times, www.polskatimes.pl, 2008-04-18, "Rekordowy apetyt Polaków na luksusową żywność", Joanna Pieńczykowska, współpraca Bartosz Biskupski.

 

Wyraź swoją opinię

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: