Ruszają kampanie reklamowe skierowane do kibiców
Reklamy browarów, firm telekomunikacyjnych, napojów, samochodów i usług finansowych będą nam towarzyszyć w trakcie Euro 2008. Najwięksi reklamodawcy szykują specjalne kampanie związane z imprezą.
Coca-Cola, oficjalny sponsor mistrzostw, ruszyła już z kampanią pod hasłem "Piłka po radosnej stronie życia". Koncern prowadzi konkursy za pośrednictwem serwisów coce.pl i udasie.pl. Najwięcej pieniędzy wyda jednak na reklamówki telewizyjne. Podobne projekty szykują inni reklamodawcy. Podczas ostatniego mundialu stacje telewizyjne zgromadziły 41 mln zł. Takie dane przytacza dom mediowy Starlink. Wówczas najwięcej pieniędzy wpłynęło na konta TVP i Polsatu, bo tylko te telewizje pokazywały mecze. W tym roku najwięcej zarobi Polsat i Polsat Sport Extra, ponieważ telewizja publiczna imprezy relacjonować nie będzie.
Firmy zainteresowane są także promowaniem swoich produktów w prasie, radiu, kinach i internecie. Co ciekawe są firmy, które będą wolały trzymać się z daleka od anten relacjonujących imprezę. "Są marki, które wręcz w takich sytuacjach będą unikać szumu informacyjnego związanego z mistrzostwami. To marki kierowane do kobiet. W takiej sytuacji będą uciekać do mediów, gdzie mistrzostw nie ma. Na to liczy TVN i pewnie też TVP" - mówi Piotr Bieńko, dyrektor ds. telewizyjnych domu mediowego Media Planning Group.
Opracował M. Frąckowiak, źródło: "Gazeta Prawna", 2008-04-21, "Piwo i komórki będą kusić kibiców", Michał Fura.
Wyraź swoją opinię
|
Posiadamy certyfikat:
|