dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Brak zaufania do VoIP


Badania firmy IDC wykazały, że większość małych i średnich firm niechętnie odnosi się do korzystania z telefonii internetowej. Główną przyczyną są obawy związane z bezpieczeństwem tego typu połączeń. Z  kolei OBOP podaje, że 88% Polaków nie zna terminu Voice over IP.

Wyniki badań IDC pokazały, że telefonia internetowa nie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród grupy osób pracujących w małych i średnich przedsiębiorstwach, bowiem ponad 80% ankietowanych najbardziej ufa telefonii tradycyjnej. W dalszej kolejności podano: usługi bezprzewodowe Wi-Fi - 60% oraz VoIP - 50%. Ponad 10% osób nie ma zamiaru wdrażać telefonii internetowej w swoich firmach w przeciągu najbliższych lat ze względu na wątpliwości z nią związane. Jedna trzecia sceptycznie nastawionych osób doznała w ostatnich latach ataków sieciowych i wini za ten fakt VoIP. Jednak, pomimo tych wątpliwości, wdrożenie telefonii internetowej do firm jest niemal pewne. Specjaliści uważają, że należy przekonać do niej dyrektorów wielu spółek podając przede wszystkim dwa argumenty, mianowicie, że VoIP jest łatwe w obsłudze oraz, że przynosi wymierne korzyści finansowe. Telefonia internetowa nie jest też zbyt popularna wśród indywidualnych użytkowników. Analizy OBOP, przeprowadzone w listopadzie ubiegłego roku, na zlecenie operatora VoIP - spółki IPFON, wykazały, że tylko 1% Polaków korzysta z darmowych lub tanich połączeń sieciowych. Z grupy 1003 badanych powyżej piętnastego roku życia, wiedzę na temat telefonii internetowej posiada 6% osób, z istnieniem akronimu VoIP spotkało się 5%, natomiast żadnej wiedzy na ten temat nie posiada 88% ankietowanych. Tylko 40% badanych wie, że można wykorzystywać zalety tej telefonii także za pomocą zwykłego aparatu telefonicznego. Największą grupę użytkowników VoIP stanowią osoby do 29 roku życia oraz z przedziału 40-59 lat, na ogół wykształceni, pracujący na samodzielnych stanowiskach lub prowadzący działalność gospodarczą. Do grupy osób, których stan wiedzy na temat telefonii internetowej jest najmniejszy, należą renciści, emeryci, rolnicy i osoby mniej wykształcone pochodzące z małych miejscowości.

oprac.: ef, źródło: Networld, 2007.03.01
"VoIP ze znakiem zapytania", Dariusz Niedzielewski

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: