dzisiaj: 29-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Coraz więcej Polaków w sieci


Liczba Polaków posiadających dostęp do internetu rośnie w zawrotnym tempie, doganiając Europę i świat. W Polsce już co trzeci mieszkaniec posiada do niego dostęp, a nasz kraj znalazł się w ścisłej czołówce.

Fakt ten wynika z szybszych i tańszych łącz, rosnącej siły nabywczej i nowych ofert serwisów internetowych. Analizy firmy Millward Brown SMG/KRC pokazują, że dostęp do internetu ma prawie 38% osób z grupy powyżej 15. roku życia. Dla porównania, w 2005 r. wskaźnik ten wynosił 28%. Bardzo ważne znaczenie dla powiększenia liczby internautów miało ułatwienie technicznego do niego dostępu. Operatorzy obniżając nieznacznie ceny, zachęcali klientów oferując im coraz szybsze łącza szybkiego, szerokopasmowego dostępu do internetu. W wyniku tych działań przybyło im ponad milion abonentów. Urząd Komunikacji Elektronicznej podał, że na koniec roku było ich ponad 2,8 mln zł. Koszt najtańszych łącz to około 45 - 50 zł. Największy operator - TP SA - pozyskał ponad 1,7 mln klientów, ale zaczął ich tracić na rzecz konkurencji - GTS Energis i Netii, do których trafiło ponad 40 tys. klientów. Również dużym sieciom telewizji kablowej przybyło w 2006 r. od 200 do 250 tys. nowych klientów internetu. Pozostali operatorzy, jak Tele2, Telefonia Dialog i Polkomtel planują też dołączyć do firm zabiegających o abonentów. Wśród polskich internautów największym zainteresowaniem cieszy się już nie tylko wyszukiwarka Google, komunikatory i serwisy, ale również portale handlowe. Wpływ na ich oglądalność ma reklama, obecna m.in. w serwisie aukcyjnym Allegro i sklepie Merlin.pl. Do najpopularniejszych portali w Polsce należy Google, z której korzysta blisko 11 mln osób oraz Allegro, którego oglądalność wzrosła prawie dwukrotnie. Polska, mimo że odnotowuje przyrost internautów, wciąż pozostaje w tyle pod względem ich liczby, bowiem w naszym kraju średnia ta wynosi 22, a w krajach unijnych - 32.

oprac.: ef, źródło: Rzeczpospolita, 2007.03.13
"Polacy lgną do internetu", Zbigniew Zwierzchowski, współp. Łukasz Dec

Wyraź swoją opinię

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników vortalu 9477.pl. TAI nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie regulamin, zawiadom nas o tym.
Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: