Operatorzy komórkowi płac± coraz więcej za reklamę
W ubiegłym roku wydatki sieci komórkowych na reklamę wyniosły 1,3 mld zł, dzięki czemu pozyskały one ok. 4,7 mln nowych klientów.
"Gazeta Prawna" szacuje, że w 2007 r. sieci komórkowe wydały na reklamę, bez upustów, ok. 1,3 mld zł - o ponad 70% więcej niż w 2006 r., pozyskuj±c w ten sposób użytkowników sieci komórkowych do ok. 41,5 mln aktywnych kart SIM. Expert Monitor podał, że w 2006 r. firmy przeznaczyły na reklamę 755 mln zł. W ubiegłym roku wydano najwięcej na reklamę w telewizji - 825,3 mln zł. Najwięcej wydały Polkomtel i Polska Telefonia Cyfrowa - po 400 mln zł. Te dwie firmy wydały także najwięcej na reklamę telewizyjn±, odpowiednio: 267,9 mln zł i 248,9 mln zł. W 2007 r. PTC pozyskało ok. 770 tys. nowych klientów, a Polkomtel - ok. 1,7 mln. Z kolei PTK Centertel przeznaczył na ubiegłoroczn± na reklamę ok. 300 mln zł, w tym 187,5 mln zł na reklamę w telewizji zdobywaj±c ok. 1,4 mln klientów, a P4 wydał ok. 200 mln zł na reklamę, z czego 121 mln zł na reklamę w TV notuj±c pod koniec roku ok. 850 tys. klientów. ¦redni koszt pozyskania jednego użytkownika w 2007 r. to wydatek ok. 275 zł na reklamę, a w 2006 r. - 99 zł. (I)
oprac.: ef, Ľródło: Gazeta Prawna, 2008.01.09
"O 70 proc. wzrosły wydatki operatorów komórkowych na reklamę", Tomasz ¦widerek, Michał Fura
|
Posiadamy certyfikat:
|