dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Notebooki zastąpią komputery stacjonarne


Szacuje się, że w tym roku Polacy kupią 3,2 mln sztuk komputerów. Najszybciej sprzedają się komputery przenośne. Średni koszt komputera stacjonarnego bez monitora to 1,9 tys. zł, a notebooka - 3 tys. zł.


Wkrótce w sprzedaży mają ukazać się nowe, liczne modele komputerów oraz rozwiązania technologiczne. Już teraz branża szykuje się do okresu przedświątecznego, podczas którego sprzedaż komputerów rośnie dwukrotnie. Polacy coraz częściej kupują notebooki na rzecz komputerów stacjonarnych. Firma analityczna IDC Polska podała, że na ok. 1,3 mln sztuk komputerów, które zostały sprzedane w I półroczu 2007 roku, 537 tys. przypadło na sprzęt mobilny. Możliwe, że na koniec tego roku laptopy będą się sprzedawały na równi z PC-ami. Przekonany jest o tym Dariusz Wałach z HP Polska, który powiedział, że "Komputery przenośne zdobyły 54% rynku. W tym roku pod względem sprzedaży notebooki dogonią w Polsce modele stacjonarne". Podobnego zdania jest Jarosław Smulski, analityk IDC Polska, który informuje, że najnowsze prognozy przewidują sprzedaż rzędu 3,2 mln notebooków. Powodem wzrostu zainteresowania zakupów notebooków są coraz niższe ich ceny, które zaczynają być porównywalne z cenami komputerów stacjonarnych. Przykładowo, średniej jakości PC bez monitora (cena ok. 600-700 zł) kosztuje ok. 1,9 tys. zł, a laptopa można kupić powyżej 3 tys. zł. Dlatego więc, jak mówi Jacek Nowicki, analityk Gfk Polonia: "- Jeśli średni koszt zakupu średniej klasy notebooka spadnie o dalsze 300-400 zł, to będzie on porównywalny z ceną komputera stacjonarnego". Tym bardziej, że te ostatnie nie tanieją. Ponadto notebooki stają się nie tylko narzędziem pracy dla biznesmenów, ale również dla szerszego grona odbiorców, dlatego ich producenci zaczynają uatrakcyjniać ich wygląd. Znajdują się one również w ofercie operatorów komórkowych, np. od września przy zakupie Neostrady TP można nabyć notebooki firmy Dell.


oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.09.18
"Polacy częściej będą kupować notebooki", Mariusz Gawrychowski

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: