dzisiaj: 28-04-2024,  imieniny 
 

Firmy i produkty
  • informacje o:
  • firmach
  • instytucjach
  • produktach

Przetargi
  • wyniki
  • inwestycje
  • dotacje
  • raporty

Wzory pism PITy
  • podatkowe
  • księgowe
  • skarbowe
  • umowy

Bazy danych
  • pudełkowe
  • statyczne
  • dynamiczne
  • aktualne

Telemarketing
  • infolinie
  • leady handlowe
  • badania CATI
  • ankietowanie

Informator miejski
  • instytucje
  • urzędy
  • kina
Co:
Gdzie:
Branża (wybierz) lub słowo
Województwo, miejscowość, ulica
np: Wielkopolskie, Poznań, Nowowiejskiego

Reklama mobilna: Nokia przejęła Enpocket


Nokia, największy na świecie producent komórek,  przejęła Enpocket, firmę zajmującą się wysyłaniem reklamy do telefonów komórkowych. Szacuje się, że rynek mobilnej reklamy może za kilka lat osiągnąć wartość miliardów dolarów.


Transkacja przejęcia przez Finów amerykańskiej spółki ma zostać sfinalizowana w październiku. Jednak nie ujawniono wartości akwizycji. Przejęcie to jest kolejnym krokiem Nokii, by wyraźniej zaistnieć w segmencie oprogramowania i usług. Enpocket posiada technologię umożliwiającą wyświetlanie różnych formatów reklam w komórkach, np. jako banery na mobilnych stronach internetowych czy filmów wideo. Współpracują z nią tacy operatorzy, jak: Sprint Nextel Corp, Vodafone i Bharti Artel. Ponadto, zajmuje się przystosowywaniem do mobilnego formatu reklamy, m.in. Pepsi. Transakcja ta jest jednym z elementów strategii Olli-Pekka Kallasvuo, prezesa Nokii, którego zamierzeniem jest, aby gigant dysponował również ofertą usług w zakresie  oprogramowania, dzięki której firma uzyska dodatkowe przychody i argumenty za zakupem aparatów Nokii. Fińska spółka planuje połączyć reklamy z różnymi usługami. Posiada już multimedialną usługę Ovi, która pozwala na ściąganie gier i muzyki na komórki i komputery. Ma też nadzieję, że reklamodawcy będą chcieli umieszczać swoje loga na jej mapach. Nie wiadomo jednak, czy użytkownicy komórek zaakceptują mobilne reklamy. Sam rynek mobilnego marketingu jest na razie niewielki, ale eksperci oceniają, że za kilka lat może być wart miliardy dolarów. Istnieją już na nim m.in. AOL, do którego należy Third Screen Media - główny konkurent Enpocket, a także Microsoft z przejętą ScreenTonic oraz Yahoo i Google. Rzecznik Google poinformował, że do połowy listopada reklamy w komórkach będą darmowe, a później odpłatne.


oprac.: ef, źródło: Dziennik Polska Europa Świat, 2007.09.18
"Nokia coraz mocniej wchodzi w segment mobilnej reklamy", Amols Dharma Kassel Bryan-Low The Wall Street Journal

Dodaj Firmę do bazy

Panel Klienta

login
hasło

Serwis Przetargowy

 

Przetargi, Inwestycje, Zamówienia

Posiadamy certyfikat: