Lukas Bank chce podwoić liczbę klientów
Lukas Bank kończy prace nad nową strategią, która zakłada m.in. obsługę 4-5 mln klientów w 2012 roku.
"Gazeta Prawna" poinformowała o nowej strategii Lukas Banku, lidera na rynku kart kredytowych po PKO BP. Strategia zakłada zwiększenie udziałów w segmencie detalicznym. Bank chce, by klienci, oprócz kredytów gotówkowych, korzystali z innych produktów - oszczędnościowych i inwestycyjnych oraz samodzielnych produktów ubezpieczeniowych. Planuje podwoić liczbę wydanych kart kredytowych, zaoferować produkty małym i średnim firmom oraz mieć 4% udział w rynku małychprzedsiębiorstwach. Zamierza też zainwestować w sieć i systemy operacyjne. Strategia ma być gotowa do końca tego roku, przy czym nie przewiduje się przejęć w polskim sektorze bankowym. Adam Parfiniewicz, wiceprezes Lukas Banku odpowiedzialny za bankowość detaliczną, powiedział, że sieć oddziałów banku jest wciąż rozbudowywana, a w tym roku zostało otwartych ok. 50 nowych placówek bankowych i ok. 20 centrów kredytowych. W przyszłym roku ma zostać uruchomionych 100 placówek, co oznacza podwojenie sieci w ciągu dwóch lat. Na koniec 2008 roku Lukas Bank ma dysponować 450 placówkami, w tym 180 centrami kredytowymi. Rocznie bank pozyskuje ok. 500 tys. nowych klientów i zależy mu na zachowaniu tego tempa. Adam Parfiniewicz zapowiedział też, że w 2012 roku bank chce obsługiwać 4-5 mln klientów. Obecnie 2,3 mln jego klientów posiada minimum jeden produkt. Zamierza również rozszerzyć współpracę ze swoimi partnerami. Oprócz dużych sieci handlowych chce nawiązać współpracę głównie z firmami posiadającymi duże bazy klientów. Jedną z nich jest Orange. Na realizację nowej strategii zostaną przeznaczone zyski z bieżącej działalności, dlatego nie będzie koniecznie dokapitalizowanie jej przez francuskiego akcjonariusza - Credit Agricole.
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.09.25
"Za pięć lat Lukas Bank zamierza podwoić liczbę klientów", Monika Krześniak
|
Posiadamy certyfikat:
|