E-podpis: ZUS wprowadza przedsiębiorców w błąd
"Gazeta Prawna" alarmuje, że pracownicy oddziałów i inspektoratów ZUS informują przedsiębiorców o bezwzględnej konieczności posiadania od 21 lipca kwalifikowanych podpisów. ZUS nie informuje ich jednak, że na ukończeniu są już prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy, która zmieni te przepisy.
Gazeta sprawdziła jakie informacje otrzymują zainteresowani. I tak w inspektoratach w Katowicach, Gdańsku, Bystrzycy Kłodzkiej czy Biłgoraju urzędnicy tłumaczą, że od lipca bezwzględnie będzie trzeba posiadać bezpieczny certyfikat. Również strona internetowa ZUS informuje o obowiązku korzystania wyłącznie z bezpiecznego podpisu elektronicznego. Rzecznik prasowy ZUS, Mikołaj Skorupski tłumaczy: „Nie możemy zmienić informacji znajdującej się na oficjalnej stronie internetowej. Nadal bowiem obowiązuje ustawa nakładająca na płatników składek obowiązek korzystania wyłącznie z kwalifikowanego podpisu od 21 lipca”. Tymczasem dzwoniąc na infolinię ZUS-u, można dowiedzieć się, że certyfikaty niekwalifikowane wydawane przez ZUS zachowają ważność przez 12 miesięcy. Bogna Nowak-Turowiecka z Konfederacji Pracodawców Polskich uważa, że ZUS powinien informować o pracach, które prowadzi Sejm. „Ustawa została już uchwalona przez Sejm i nie ma żadnych powodów, aby sądzić, że Senat ją odrzuci” – mówi Nowak-Turowiecka. (F)
Opracował M. Frąckowiak, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2008.06.25, „Czy musisz mieć e-podpis?”, Bożena Wiktorowska
|
Posiadamy certyfikat:
|