TP traci klientów
Telekomunikacja Polska straciła ponad 460 tys. klientów płac±cych abonament telefoniczny i ponad 90 tys. korzystaj±cych z usług internetowych, którzy przeszli do konkurencji.
Konkurencja TP jest też coraz bardziej odczuwalna ze strony telewizji kablowych, telefonii internetowej i operatorów komórek - informuje "Rzeczpospolita".
W ci±gu ostatniego roku telekom stracił ok. 1 mln detalicznych linii telefonicznych, a przychody z telefonii stacjonarnej spadły od pocz±tku roku o ponad 8%. TP od dłuższego czasu boryka się z takimi problemami TP, jednak dotychczas notowała wzrosty z przychodów z rynku komórkowego. Wyniki finansowe PTK Centertel, należ±cego do TP operatora sieci Orange, wci±ż rosn±.
W 2007 r. przychody mog± wynie¶ć blisko 8 mld zł, co oznaczałoby wzrost o 400 - 500 mln zł. Jednak to o ponad połowę mniej niż w roku ubiegłym. Klientów ubywa TP, dlatego zależy jej na zatrzymaniu dotychczasowych. Możliwe, że operator będzie sprzedawać usługi telefonii komórkowej, również pod mark± Telekomunikacji Polskiej. Zwiększył też zasięg usług telewizyjnych. Mimo problemów TP nadal jest liderem na rynku, z przychodami na poziomie 18 mld zł.
oprac.: ef, Ľródło: Rzeczpospolita, 2007.10.26
"TP straciła pół miliona linii", Łukasz Dec
|
Posiadamy certyfikat:
|