Nokia będzie reklamowana przez dwie firmy
Duża agencja wdroży na ¶wiecie pomysły mniejszej, ale bardziej kreatywnej firmy.
Nokia wynajęła agencję Wiedeń + Kennedy, posiadaj±c± osiem biur i opinię kreatywnej, a także JWT, reklamowego giganta z Nowego Jorku, który ma sieć 196 biur. Firmy te będ± reklamować telefony komórkowego potentata na całym ¶wiecie. Pierwsza kampania Nokii zorganizowana przez Wiedeń + Kennedy miała miejsce w grudniu w Wielkiej Brytanii, ale był to program pilotażowy. Istniej± obawy, że Wiedeniowi może nie odpowiadać realizacja kampanii przez JWT, gdyż wielka sieć zbyt mocno odchodzi od oryginalnych pomysłów. Coraz ważniejszy dla międzynarodowych firm jest spójny przekaz, ponieważ w internecie granice zacieraj± się zarówno u konsumentów, jak i w reklamie. Nokia zaczęła poszukiwać nowej agencji w ubiegłym roku ze względu na wprowadzenie nowych usług do swojej oferty: muzyki i gier, które maj± znaleĽć się również w reklamach. Firmy nie unikn± problemów, dlatego, by je rozwi±zywać szefowie Wiedeń, JWT, Nokii i MediaCom, domu mediowego, który kupuje dla Nokii przestrzeń reklamow±, będ± raz w miesi±cu odbywaćspotkania w Londynie. Przedstawiciele branży reklamowej twierdz±, że takie rozwi±zanie może zakończyć się walk± o wpływy. (F)
oprac.: ef, Ľródło: Dziennik Polska Europa ¦wiat, 2008.01.11
"Nokia od¶wieża wizerunek w nowych reklamach", Aaron O.Patrick The Wall Street Journal
|
Posiadamy certyfikat:
|