Nowa baza ofert pracy ułatwieniem dla firm
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej pracuje nad nową internetową centralną bazą ofert pracy z Polski dla przedsiębiorców i pracowników.
Internetowa baza ofert pracy ma na celu ułatwienie firmom znalezienia pracownika, a osobom poszukującym pracy - pracodawcy. Zarówno przedsiębiorcy, jak i bezrobotni z terenu Polski będą mogli w niej zamieszczać bezpłatne ogłoszenia, szybko wyszukiwać profil szukanego pracownika lub pracodawcy poprzez specjalną wyszukiwarkę oraz nawiązać szybki kontakt z zainteresowanymi. Wprawdzie w Polsce działa już internetowa baza ofert pracy -E-plus (www.epuls.praca.gov.pl), ale jest przestarzała i z kilku powodów nie spełnia oczekiwań. Przykładowo, każdy Urząd Pracy powinien przekazywać swoje oferty pracy do ogólnopolskiej bazy E-puls, ale często tego nie robi. Powiaty zatrzymują bowiem dla swoich bezrobotnych najlepsze oferty, a prawo nie przewiduje kar za takie działania dyrektorów urzędów. W nowej bazie poszukujący pracy będą mogli bezpłatnie złożyć swoje CV, ale najpierw będą musieli się do niej zarejestrować. Najnowsze oferty będą trafiać do skrzynki e-mailowej pracodawcy, a on będzie mógł bezpośrednio kontaktować się z wybranym kandytatem, o ile w jego CV znajdzie się adres e-mail czy numer telefonu. Elektroniczna baza ma mieć możliwość wyselekcjonowania ofert pracy dla pracowników sezonowych wraz z kwotą wynagrodzenia. Poza tym w bazie ma być bardzo dużo ofert, które na bieżąco będą aktualizowane, a te, które utracą ważność - automatycznie usuwane. pojawiają się sugestie, by oprócz uruchomienia bazy, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, zajęło się też monitorowaniem potrzeb rynku pracy, by młodzi ludzie mieli orientację, na jakie zawody będzie w przyszłości zapotrzebowanie. (F)
oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, www.gazetaprawna.pl, 2008.01.18-20
"Firmy łatwiej znajdą pracownika przez internet", PAWEŁ JAKUBCZAK
|
Posiadamy certyfikat:
|